hannis skrev 2013-01-03 08:02:55 följande:
Återigen superstressad pga förskolan. Jag har tagit semester och fixat och trixat den här julen. Jobbat på natten och varit vaken på dagen och min man har tagit in extra personal för att vår son skulle slippa förskolan så mycket under jullovet.
Nu är det 2 dagar kvar då vi har sagt att han skall gå och förskolan skulle ha ordinarie personal de dagarna, i alla fall minst en från sonens avdelning. Trodde jag...
Igår ringde de från förskolan och meddelade att personalen ej kommer förrän kl 9 idag. Innan dess (sonen hade tid från kl 7) skulle en administratör vara där, alltså en person som sonen aldrig träffat. Blir så jävla förbannad! Fick såklart ställa in möten, ändra mina jobbtider så att jag jobbar från 9.30 i stället samt att maken får åka tidigare från jobbet för att hinna hämta innan den ordinarie personalen går hem kl 16. 9-16 kunde de alltså lova att någon som sonen träffat innan skulle vara där. Varför har man inskolning när man resonerar så här så fort det blir lov? Varför skall det vara så jävla svårt att fatta att samhället inte stannar bara för att det är jullov i skolans värld?

Du tror möjligtvis inte att det hänt något som gör att planeringen på förskolan fallerat? Det är kanske så att den personal som skulle varit där kl 7 har blivit sjuk. Om de varit planerat att det inte skulle funnits ordinarie personal så hade de knappast ringt dig. Har det aldrig hänt på ditt jobb att man fått ändra planer på grund av omständigheter man inte rår över?