LinneaJosie skrev 2013-01-03 19:03:15 följande:
Men alltså, varför kommer kommunerna undan med att drastiskt sänka kvaliteten på barnomsorgen under loven? Administratörer som dagispersonal låter ju horribelt!
De kommer även undan med att få stänga dagis 2 heldagar per termin och måste man då ha barnomsorg så får man ju stoppa in sitt barn på ett helt annat dagis för all personal på ens eget dagis är på planering och liknande. Att man ens får det är inget de pratar högt om utan det förväntas att man löser det och har ungarna hemma.
De här 4 dagarna på ett år är för många ett nog så stort problem som vikarier på mellandagarna men alla har ju som vi tidigare konstaterat olika förutsättningar.
Jag hade, om det varit en administratör som var känd för mitt barn, heller haft denne i barngrupp än någon helt okänd. Men under jul-lov och sommar-lov kan det vara precis hur okänd personal som helst bara de går med på att ta emot ditt barn någonstans. Det verkar inte finnas något krav alls på att det ska vara känd personal eller ens kända lokaler för barnet. Jag tycker det här är rätt lustigt med tanke på hur noga det ska vara när barn skolas om till nya dagis men bara det är sommarlov så förväntas ungarna kunna slängas in precis hur som helst.