• Anonym (TS)

Snorta heroin med sugrör?!

Hej,

Det är så att min man har tidigare missbrukat heroin, han har en dom från senast 2010. Innan vi träffades alltså. Jag hittar då och då avklippta sugrör från mcdonalds i hans byxfickor när jag ska tvätta, och idag såg jag som vitt pulver på kanterna på sugröret. KAN man snorta heroin med ett sugrör eller vad fasen gör han med sugrören? Jag är noll insatt i hur man gör, så någon kanske kan berätta OM man kan göra så. Han verkar ju så normal, vad är bieffekterna i så fall?

Och ja, jag ska fråga honom sen, men vill ha lite på fötterna först.

Snälla någon som kan ge mig lite klarhet?

• Svar på tråden Snorta heroin med sugrör?!
  • jaghopparhögt

Absolut, klart man kan snorta heroin. Varför skulle man inte kunna göra det? Heroin tas utan problem upp i slemhinnor. Sen kanske just snorta inte är det mest ekonomiska sättet att ta heroin på men är man inte heltorsk så brukar det inte vara så noga. Sen behöver det väl inte vara just heroin, finns ju massor med andra opioder t ex Subutex, Oxycontin,Dolcontin osv. Alla går utmärkt att snorta, och ger väl mest också att snorta om man inte injecerar. Spruta upp i analen går väl också iof.
    Sen finns det ju massor med olika bensodiazepiner som går utmärkt att snorta.
    Både opioder och bensos kan man hålla diskret så länge man håller det på en lagom nivå så han kan nog gå runt och vara småpåverkad hela tiden utan att ts märker det.

En annan sak man brukar använda sugrör till när det handlar om droger är att man klipper av en lagom bit, pressar ihop ena änden och bränner ihop den med en tändare. Sedan fyller man röret med pulver och gör samma sak i andra ändan. Då har man gjort en ganska praktiskt drogkapsel. Detta är ganska vanligt, just heroin säljs ofta så.

• EvilEye

Kan absolut vara heroin. Man kan inta det på många sätt. Dock inte så vanligt, men klart det kan vara det. Har han missbrukat heroin förr så.. annars gissar jag på tjack. Och nej, det behöver inte märkas av andra. Är man inte van att se när någon tagit tjack, t.ex, så är det inte så lätt att märka.

I wanna taste you and VIOLATE you.
  • Anonym (fd missbrukare)

Du skulle känna på lukten om det vore amfetamin, det luktar riktigt starkt och du glömmer aldrig doften, om han tagit amfetamin så lär han prata riktigt mycket och har svårt att sitta stilla och sover inget.
    Heroin har jag faktiskt ingen aning om.
    absolut kan man snorta i sugrör, det gjorde alltid jag.
    googla på heroin så finns mycket som du kan kolla och jämföra.

• jaghopparhögt
    Anonym (fd missbrukare) skrev 2013-01-06 01:06:07 följande:
    Du skulle känna på lukten om det vore amfetamin, det luktar riktigt starkt och du glömmer aldrig doften, om han tagit amfetamin så lär han prata riktigt mycket och har svårt att sitta stilla och sover inget.
    Heroin har jag faktiskt ingen aning om.
    absolut kan man snorta i sugrör, det gjorde alltid jag.
    googla på heroin så finns mycket som du kan kolla och jämföra.
    Det finns ju massor med luktlösa amfetaminer.
  • Petrol

Att snorta heroin är rätt dumt ur rent ekonomisk synvinkel, vilket han är medveten om som fd missbrukare.
    Du har inte hittat foliebitar eller observerat några nyare sprutmärken?

Jag tror annars det är troligare att han använder subutex eller liknande.

• Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-12-03 15:12:04 följande:
    Hej, Det är så att min man har tidigare missbrukat heroin, han har en dom från senast 2010. Innan vi träffades alltså. Jag hittar då och då avklippta sugrör från mcdonalds i hans byxfickor när jag ska tvätta, och idag såg jag som vitt pulver på kanterna på sugröret. KAN man snorta heroin med ett sugrör eller vad fasen gör han med sugrören? Jag är noll insatt i hur man gör, så någon kanske kan berätta OM man kan göra så. Han verkar ju så normal, vad är bieffekterna i så fall? Och ja, jag ska fråga honom sen, men vill ha lite på fötterna först. Snälla någon som kan ge mig lite klarhet?

Mer troligt att det är kokain eller amfetamin? Spelar det nån roll? Alla dessa droger är förödande. Du måste ju märka på hans beteende, inte på att hitta avklippta sugrör i brallorna. Trippar han? Tweekar? Sånt märks ju ganska tydligt. Se upp bara så du inte dras med. Värna om dig själv, ibland måste man klippa band.
  • Anonym (HAHAHA)

Ursäkta skrattet men vilka svar du fått! Jag ska svara på din fråga för jag vet vad man har avklippta sugrör till! Inte till att snorta heroin iallafall hahaha.

Avklippta sugrör har man heroin i! en halv halva kan man säga får plats i ett avklippt sugrör. Man klipper av och bränner och gör likadant på båda sidor och får då ett bra slutet paket. Givetvis kan man förvara andra droger också på detta sätt men just heroin har jag sett att man förvarar såhär när man vill köpa lite mindre mängder.
    När heroin röks görs det på folie. pulvret blir då svart..

Ville bara ge dig ett riktigt svar och inte massa spekulationer

• Hemlig123

Ska du ha barn med en knarkare? Vad tänkte du med?

Varför pratar du inte med din man om det du hittar?

Lr så går du till polisen och anmäler och tar med dig sugrören så polisen kan göra analys..

• Anonym (tsshahah)
    Anonym (HAHAHA) skrev 2013-01-09 09:39:18 följande:
    Ursäkta skrattet men vilka svar du fått! Jag ska svara på din fråga för jag vet vad man har avklippta sugrör till! Inte till att snorta heroin iallafall hahaha.

Avklippta sugrör har man heroin i! en halv halva kan man säga får plats i ett avklippt sugrör. Man klipper av och bränner och gör likadant på båda sidor och får då ett bra slutet paket. Givetvis kan man förvara andra droger också på detta sätt men just heroin har jag sett att man förvarar såhär när man vill köpa lite mindre mängder.
    När heroin röks görs det på folie. pulvret blir då svart..

Ville bara ge dig ett riktigt svar och inte massa spekulationer
    Håller med. Höll på att skratta ihjäl mig när jag läste endel av svaren! 

TS: Kan annars vara Subutex.

Och ni som säger att alla droger är så himla förödande och allt struntprat. Läs lite! Många "knarkare" är "knarkare" för att er syn på droger är sån som den är. Mer utbildning och rent allmänt vett behövs. Helt klart. Den som tror att Cannabis är samma sak som Heroin är rent ut sagt korkad.  
Svar på tråden Snorta heroin med sugrör?!