Hjälp??LÄggning
Hur gamla är dina tvillingar?
Mina fyller snart två år och det funkar nu ganska bra att lägga dem själv. Men jag fasade faktist för det då de var mindre. Tjejen åt på ett väldigt jobbigt sätt. Sög några tag och ville sedan göra nåt helt annat så man var var tvungen att sjunga och spexa lite så att hon glömde bort att hon åt. Det var jobbigt även då vi var två vuxna och väldigt svårt då man var ensam. Stora syster var till stor hjälp men ibland var man ju helt själv .
För oss funkade det bäst så att de fick sitta i varsin babysitter och äta samtidigt eller så var den ena i min famn medan den andra fick sitta i soffan bredvid med en massa kuddar bakom ryggen och då kunde jag mata båda på en gång. Sedan bar jag dem i säng. Det här var då de hunnit bli några månader gamla. Då de var riktigt små var vi nästan alltid två som nattade eftersom de behövde få somna i famnen efter att de ätit. De få gånger man var helt själv funkade det bäst att låta dem somna i vagnen och sedan lyfta dem över till sängen. Tyvärr funkade det aldrig att låta dem somna i vår säng, inte ens då man låg bredvid hela tiden.
Hoppas du hittar ett sätt som funkar för er. Vet hur jobbigt det kan vara. Styrkekramar!