Gravid, sjukskriven och uppsagd...?!
Hejsan,
Jag har en liten undran om hur jag ska gå till väga.
Jag är gravid i vecka 12, och berättade för min chef om graviditeten redan vecka 10 då jag blev sjukskriven.
Jag har varit sjukskriven i 1 vecka och har nu fått ytterligare 2 veckors sjukskrivning för att mina blodvärden är dåliga och för att jag inte kan äta mycket.
Idag ville min chef ha möte med mig och jag gick dit och trodde att han ville kolla läget och få sjukintygen osv. Men han började prata om att han ville "avsluta min anställning" för att jag skulle må bäst utav detta ( jag har ett provisionbaserat jobb).
Han sa även "du får mer pengar genom att stämpa än vad du får nu", jo visst kanske de men jag får ingenting som mammaledig.
När jag ringde mitt fack sa dom att han inte fick säga upp mig ( vilket jag fattar), men vem vill jobba kvar hos ett svin som säger upp sina anställda pga graviditet? Facket kunde inte heller gå in och hjälpa mig tydligen för att jag inte varit medlem i 3 månader ännu.
Jag har inte blivit uppsagd ännu, jag fick idag att tänka på saken. Men vad ska man göra????!!
Uppskattar svar..
//Ledsen tjej.