Inlägg från: Opsie |Visa alla inlägg
  • Opsie

Gravid, sjukskriven och uppsagd...?!

Min chef sade glatt upp mig med hänvisning till arbetsbrist då jag i v. 14 berättade att jag är gravid. Nu måste jag kämpa som ett djur för att få någon form av inkomst fram tills BF i april eftersom jag varken får csn eller a-kassa. Hata jävla idiot-chefer!

• Opsie

Jag har skickat iväg ett 70-tal spontanansökningar till företag inom samma bransch som jag jobbade i. Sen har jag sökt några jobb också som har legat ute på annons. Har varit på kanske 3-4 intervjuer hittills men intresset verkar svikta när man säger att man är gravid och bara söker något för ett par månader. De jag har varit hos hoppades nog på något mer långsiktigt. Så svårt verkar det ju vara. Kolla med personaluthyrningsfirmor, typ Manpower etc. Där kan man hitta kortare uppdrag. Jag kollar där också men hittar inga lämpliga tjänster. Rynkar på näsan

• Opsie

Jag var ensam på just min typ av tjänst. Nu anställer de andra på andra typer av tjänster...

• Opsie

Jag hade nån sorts "konsultanställning" på timbasis och var alltså inte fast anställd. Antar att man sitter lösare till då...

Svar på tråden Gravid, sjukskriven och uppsagd...?!