• Blingbling

Någon mer som funderar på att sluta hoppas?

Läste lite i tråden och undrar lite om ni käkat några tillskott när ni provat? Såg att någon provat D-vitaminer...men har ni petat i er något mer vid era försök? När man blivit lite äldre är det nog bra att hjälpa kroppen lite på vägen

• Blingbling

Oj...låter inte så kul med Apiforce... Själv har jag kört ett eget "recept" som jag gärna delar med mig av...det verkar ju fungera här iallafall eftersom jag fyllde 42 i början av hösten och nu är mitt i vecka 7. Så innan ni alla här i tråden slutar hoppas så vill jag ni läser mina rader här nedan... För mig har det funkat med Munkpeppar! Innan jag testade pepparn så fick jag höra av den svenska sjukvården att jag nu skulle behöva hormoner för att kunna bli gravid, detta sa även en klinik i Danmark (en av de främsta där). Men då jag läst på nätet att man i den tyska sjukvården ger Munkpeppar som en sista grej att testa innan man går på hormonerna, så tyckte jag att det nu i november 2012 var värt att prova en kur. Vilket jag gjorde och vips sitter jag nu här och är i vecka 7 Jag tog Munkpepparn i varianten droppar (finns ju även som tabletter) då jag läst att de ska vara de mest effektiva och körde full dos tre ggr per dag. Lite pyssel att dricka detta the tre ggr/dag, men det är det ju helt klart värt när man får det resultat man vill! Sedan har jag knaprat D-vitamin (400% daglig dos), Folsyra med B12 och B75, Rosenrot och EPA-glandin. En och annan C-vitaminbrus har också slunkit ner ibland. Sedan har jag varit med om MF tidigare och kör nu därför på 1/4 del Albyl Minior varje dag för att allt ska gå bra den här gången. Kan ju tillägga att jag har vikten under fullständig kontroll och att jag under hösten kraftigt dragit ner på kolhydraterna i kosten (äter inte enligt LCHF, bara dragit ner kolhydraterna). Dessa punkter tror jag också är viktigt att ha med i planeringen. Då jag tidigare haft MF såkör jag nu 1/4 dels tablett Albyl Minior per dag för att förhindra de eventuella små blodproppar i moderkakan som kan vara orsak till MF. Ok, det här är mitt recept på att bli gravid och det funkade i varje fall på mig...så här långt kanske jag måste tillägga. Den som vill får gärna kopiera det... Lycka till!

• Blingbling

Sorry att jag upprepade det där om Albyl...hade lite bråttom när jag skrev - är väl lite för ivrig att få informera er

• Blingbling

Kul Mowgli att du testar Munkpeppar igen Jag tar ju alla de saker jag gör för att de har lite olika verkan; Munkpeppar och Rosenrot förstärker och stimulerar ju ägglossningen (Mp höjer visst AMH och sänker FSH), sedan är EPA-glandin till för att bygga upp och stärka livmoderslemhinnan för att den bättre ska kunna ta emot ett befruktat ägg (vilket vi lite äldre kan behöva hjälp med), B och D vitaminer är ju också något som boostar fertiliteten och Folsyra behövs som bekant också. Gällande "biverkningar" av munkpepparen som du beskriver Mowgli så märkte jag faktiskt inte alls något, det enda som hände för mig var att den dagen jag verkligen hade ägglossning så märkte jag av det så att det molde lite på höger sida i tjejmagen...och det är ju perfekt att veta så exakt när ägglossningen sker. Intressant att läsa att du blev mer kåt....de här dropparna gavs för längelängesedan till sjömännens fruar för att de skulle tappa sexlusten och inte slarva runt med andra medan männen var på sjön! Men det var då, det kanske är nya tider nu och om man vill skaffa barn är ju din biverkning hur bra som helst Jag har också helt regelbunden cykel,men har aldrig kollat på ngt äl-test. Kör på varannandags-sex istället. För mig hade det nästan känts lite väl uppstyrt att gå efter stickor och andra tester...men man kanske ska prova det, för jag fick MF igår så idag börjar jag med en ny kur Munkpeppar.

• Blingbling

Pippi70, tack för omtanken Kan ju nämna att jag brukar skicka efter flaskan med munkpeppar-dropparna på Bodystore: www.bodystore.com/3/sv/artiklar/agnus-castus-ortteextrakt-50-ml Ser att de just nu tillfälligt är slut i lager, men om du Googlar på Agnus Castus (som är det latinska namnet) så finns flaskan nog också på fler ställen. Verkar till exempel som den finns här: www.naturlivs.se/product_info.php&products_id=242 Dessa droppar är tydligen perfekta för er som inte har en regelbunden cykel, då dropparna styr upp en mer regelbunden sådan. Jag har läst lite olika hur länge och när man tar dropparna i cykeln, men jag gick på vad den största majoriteten gör och det är från mens första dag till ägglossning (kanske tog dropparna till en dag efter ägglossning, bara för att vara helt säker). Agnus Castus finns även som tabletter, så man kan ju köra den varianten istället om man vill. Har läst att dropparna ska vara mer effektiva än tabletterna, men det vet jag inte om det ligger någon sanning bakom.

• Blingbling

Tack för lyckönskningen Pippi, skickar över en likadan önskan till dig och du får gärna höra av dig med rapport om hur det hela förlöper framöver

• Blingbling

Charlotte45, sorry om det här nästan har blivit en Munkpeppartråd...men jag är så ivrig att så många som möjligt testar innan man ger upp! Jättekul om du själv också provar! Jag är så nyfiken på att höra om det bara är jag som haft "tur" (?) att bli gravid med de här örterna...

• Blingbling

Tack mowgli! Japp, jag är en person som har ett otroligt stort målfokus IRL och är van att livet ofta går emot mina mål...därför är det här med MF faktiskt inte en så stor grej för mig, blir nog mer chockad och förvånad den dagen man i så fall verkligen får ett barn Nu menar jag inte att jag är helt oberörd heller, det är inte en kul situation, men detta sporrar mig på något sätt att försöka tills det lyckas. För kroppen ska INTE jävlas med mig, den här kampen om ett barn är det JAG/VI (inkluderar min kille här) som ska vinna! Punkt. Men det låter ju superspännande mowgli...konstig känsla i kroppen är ju något som jag hade bara för någon vecka sedan. För mig känns det nästan som en blandning mellan lätt bakfylla och lite feber när jag varit gravid, så konstigheten du har verkar ju positiv!

• Blingbling

Mowgli, det var väl inget kul heller att tant röd döks upp....MEN jag instämmer med Pippi; Ge inte upp!! Inte den här gången, du kan ge upp senare, men inte nu!!! Jag har också nyligen fyllt 42 men vägrar att ge upp....kom igen nu...du har ju Munkpeppar hemma sedan förra gången, eller hur? Bara att jobba på med den, sedan får du peppa mannen också! Du gör så klart som du vill, men jag tycker det vore supersynd om du snubblade på mållinjen bara...

• Blingbling

Men har du grav-testat dig Charlotte? Jag kände heller ingenting när jag plussade, men det gjorde jag däremot de andra gångerna då jag var gravid. Blev därför extra förvånad när det var positivt utan att jag själv trodde på det! Nerverna utanpå kan man ju även ha när man är gravid...

• Blingbling

Ok, jag förstår. Men du ska veta att jag håller ALLA tummar för dig...även om det bara är två st...

• Blingbling

Mowgli, så kul att höra att det händer saker med pepparn! Du har samma upplevelser som jag har med dropparna, här märks det också tydligt när jag har ÄL genom sekretet och att man känner av ägglossningen i trakten av äggstockarna (denna månad kunde jag inte avgöra på vilken sida ägget släppte - vilket jag kunde förra månaden jag tog Agnus Castus). Just för att tunna ut sekretet lite tar jag Rosenrot (Bisolvon är ju en annan variant) och roten gör ju också att ÄL förstärks...vilket är en fördel. Sedan äter jag EPA-glandin för att bygga upp och förstärka livmoderslemhinnan så den ska vara stärkt när man blir gravid. Jodå, homeopat börjar jag också snart känna mig som

• Blingbling

Charlotte, vilken fin historia du berättar om ditt möte med din kollega! Ibland kanske det är så att man behöver lite input från oväntat håll för att reda ut ens egna tankar/känslor. Jag har en gång hört ett litet uttryck i stil med att allt som man säger och allt som man gör kan påverka andra på ett sätt som man själv aldrig hade en aning om. Ens influenser kan vandra som en skugga till platser som man själv aldrig kommer att besöka.

Gillar den tanken att det som din kollega berättade för dig, kanske bara i förbifarten, kan vara ord som för dig blir livsavgörande....och det kanske du aldrig ens berättar för henne. Det är dessa små möten mellan människor som faschinerar mig så mycket, då de kan betyda mer än man tror. Det kan faktiskt vara så att en klapp på någons axel, en komplimang eller ett vänligt ord till en okänd person kan betyda så mycket mer än ens fantasi kan föreställa sig...

Bara en tanke som dök upp när jag läste om ditt möte  

• Blingbling

Charlotte, har du fått svar från din gyn ännu om Pergotime? Sedan vill jag också påminna om Munkpepparn, för när jag nu körde min andra kur och hade ÄL för någon vecka sedan upplevde jag en ÄL som aldrig har varit så stark någon gång tidigare! Det kändes som det var aktivitet på båda sidor i tjejmagen, vilket aldrig tidigare har hänt! Sedan ska ju pepparn också hjälpa till att styra upp cykler som är oregelbundna - förutom att den "sparkar igång" slöa äggledare. KUL iaf att du inte gett upp hoppet!!

• Blingbling

Tänkte bara på en sak gällande ÄL-stickor... När jag, för första gången, körde med sådana stickor i mitten av januari så stod det att man inte skulle testa med morgonurin utan testa mellan 10.00 - 20.00. Men det kanske inte är sådana regler på de stickorna du testar med Charlotte.

• Blingbling

Ok! Ja det är klart att det ska vara olika bud från olika håll...att de bara inte kan enas om ett och samma system... Allt för att krångla till det för oss, men smart att du kör alla tidpunkter

• Blingbling

Oj....inte visste jag att även kiropraktorer kan hjälpa till med att öka fertiliteten

Jag har hittat en presentation om en äldre tjej som försökte allt för att bli gravid och för henne funkade det med Pergotime - även om hennes läkare tyckte det var helt slöseri att skriva ut det till henne, men han gjorde det iaf.
    Så...om läkaren är tveksam så får du försöka stå på dig Charlotte! I värsta fall får du väl ta med den här tjejens text till läkaren:
    http://www.familjeliv.se/hem/lyckoprinsessan/presentation.php

Själv sitter jag just nu i "Limbo-land" ....inget alls händer här. Jag har inte fått mens fast BIM var 31/1 och jag har inga gravidkänningar. Testade ju BIM -1 och då var det så negativt som det kunde...men eventuellt testar jag på torsdag morgon när det har gått en vecka över BIM om inte tant röd kommit på besök innan dess.

Skulle jag vara gravid igen då har jag allt att tacka Munkpepparen för! Fick ju i höstas reda på av sjukvården att jag inte kunde bli gravid utan hormoner...det var då jag i december drog igång med MP och efter första kuren fick jag ett plus (blev MF på nyår). Nu har jag kanske blivit gravid igen på den andra kuren MP...men jag avvaktar tills på torsdag och rapporterar vad som händer här på min front!    

• Blingbling
    Leoniz skrev 2013-02-05 15:52:23 följande:
    Solig jag hoppas och tror att jag har haft äl och också lyckas få till det med mannen (det är bannemig inte så lätt med stora barn/tonåringar som inte somnar innan en själv på kvällen.... men på mornarna sover de har jag kommit på så då gäller det att passa på Drömmer)
    Just nu är jag ändå mest glad för att jag känner mig som mig själv igen istället för det "ingenmansland" som senaste 49-dagars cykel tog mig till.

Det låter spännande med kiropraktor Chrarlotte, nu har du både det besöket och besöket hos gyn att berätta om Flört och tack för din redogörelse för menscyklarna. Med tanke på min äl redan nu blir nog inte det här en lång cykel i alla fall.

Blingbling, jag håller mina tummar, man vet aldrig när det tar sig, så varför inte nu? Hoppas, hoppas! 

Mowgli, var befinner du dig? Tankarna är ju som dystras och humöret som sämst när mensen kommer, men efter det så kanske du orkar ett varv till, eller vad tror du? 
    Låter bra att ni prickat in ÄL - trots alla tonåringar/barn i närheten - spännande fortsättning och härligt att ni inte ge upp! Nu är det bara att hoppas att tant röd håller sig lååååångt borta framöver

Kul också att du sätter upp mål för dig själv (läste om det i ett tidigare inlägg), så brukar jag också göra - och har gjort i nästan alla år - men det verkar som om jag tappat de där måluppställningarna de senaste åren....fattar egentligen inte varför. De ger mig en hel del energi att kämpa för att nå dem, men ändå har jag lagt av med att ställa upp nya... Tack för påminnelsen om dem och hoppas du lyckas komma till N.Y. för att springa där!

Ja...det kan ju vara så att just det är ett symptom i sig - att man inte känner något alls. Återkommer med rapport om det fortsatta läget framöver

Just det, hur går det för Mowgli? Är du "på gång" igen?       
  • Blingbling

Det är konstigt så olika som man i så fall kan reagera på Munkpeppar och att man kan känna så olika när det gäller att försöka bli gravid eller ej...

Jag är ju 42,5 år och har inga barn sedan tidigare och det kanske är just därför som jag är otroligt PÅ och inte ens skulle kunna tänka tanken att ge upp försöket att skaffa barn. Om man har fått reda på att man fortfarande har ÄL så skulle jag känna mig väldigt nere om jag beslutade mig för att "näe...det går nog inte för att jag är så gammal så jag struntar i att ens försöka mer".

Det här är absolut ingen pik eller så till er som här inne har fattat det beslutet (om ni nu har gjort det?), men de här tankarna på att ge upp innan det VERKLIGEN är för sent...ja de tankarna får inte ens chansen att fästa i min hjärna i varje fall - de motas bort omedelbart!

Det kan ju iofs ha med min personlighet att göra. Jag kan ju berätta att jag vill nå längst upp i toppskiktet av den branschen jag jobbar inom och det är något som jag lovat mig själv att jag verkligen ska lyckas med. Punkt! Visst, denna målsättning har inneburit att jag har gått arbetslös en hel del och nu har jag "försökt nå toppen" sedan 1999. Alltså är jag nu inne på mitt 14:e år på att nå dit jag vill jobbmässigt.

Många tycker säkert jag är helt galen (tycker kanske jag själv också emellanåt * ler *) som inte bara skiter i det här kämpandet och gör något annat istället. Problemet är att jag inte har något alternativ - och det är helt enkelt för sent att sluta försöka! Jag tänker inte ha slösat bort 14 år av mitt arbetsliv för ingenting....det finns inte ens i min hjärna. Skulle aldrig, aldrig, aldrig förlåta mig själv när jag blir gammal, om jag inte gjorde precis ALLT jag kunde innan det verkligen var försent...först DÅ kan man ju inte göra något åt situationen och då är det ju bara att acceptera läget. 

Därför tänker jag på samma sätt när det handlar om att bli gravid. Jag har gett mig SJUTTON på att detta projekt ska lyckas, jag kommer att få barn framöver. Visst, det kanske kommer att kosta tiotalet missfall (eller mer)...men då får det väl göra det då!

Jag är löjligt målmedveten person och önskar på något sätt att jag kan sprida lite peppningsbaciller här inne så att ni inte kastar in handduken i förtid....för det finns ingen som kommer att tacka er för att ni gav upp i förväg när ni sitter där som pensionärer om X antal år. Allra minst kommer ni själva att vara tacksamma för att ni inte försökte in i det sista...

Hur som helst, det är klart att alla gör som de vill och fattar de beslut de vill och jag är en person med otroligt stor respekt för andra personer, vill bara dela med mig lite av mina egna tankar.

Förresten så fick jag ju i november besked av sjukvården om att jag behöver hormoner för att alls kunna bli gravid. De såg att jag hade ägg som inte var tillräckligt stora (och heller inte så många) för att jag skulle kunna bli gravid på egen hand.
    Då jag inte vill proppa i mig några sådana hormoner i onödan, så gick jag rakt på Munkpepparen istället och en hel del andra vitaminer m.m. (mitt "gravidrecept" står i min pres), Blev ju gravid i början av december, men så blev det MF på nyår. 
    Det är galet...men jag är faktiskt gravid igen och befinner mig nu på vecka 5+0.
    Så kan det gå....               

• Blingbling

Leoniz: Tack Ja, nu har jag iaf lärt mig att även om man inte känner några symptom (vilket jag fortfarande inte gör!) så kan man vara gravid. Tanken är superviktig, det gäller att tro på sig själv - för det är ingen annan som gör det åt en...

Svar på tråden Någon mer som funderar på att sluta hoppas?