Kråkes mamma skrev 2012-12-10 13:41:14 följande:
Tack för era svar

. Just nu har lillen 4 overaller (varav en tunnfodrad), 1 tjock jacka och 1 skaljacka samt fleece jacka + byxor och en overall. Lillen bor växelvis hos mig och sin pappa så vi försöker ha ytterkläder, skor, mössor, vantar och dylikt hemma hos oss båda men det blir mycket kläder minst sagt. (det har hänt att någon av oss har fått panik åka hem till den andra med just en overall).
Ska helt klart kolla efter skalkläder men lurar på om vi inte behöver minst två sett så det finns ett extra om det ena är i tvätten. Kanske tom 3 set? Ett hos mig, ett hos pappa och ett som används om ni förstår hur jag menar.
Tipsa gärna om bra märken på barnkläder. Vi har en del Didriksson och McKinley som vi har fått av mina föräldrar och vänner och jag tycker att det vi har är av bra kvalitet. Dock har jag eller pappan inte själva råd att köpa kläder i den prisklassen. Är t.e.x Kax från Kappahl bra? Såg att dom hade en hel del ytterkläder.
Man får hålla koll på testerna. Förra året var t.ex. Lindex skalkläder väldigt bra. Hade vattenpelare på 10000. Vi köpte dem lite stora förra året så båda har dem även i år. I år har Lindex däremot varit riktigt dåliga. De hade vattenpelar på enbart 2000 och läcker vatten som ett såll vad jag förstått. Sedan är det bra att passa på på reor etc. Jag köpte t.ex på mig tre soft shell jackor av frånReima (kanonkvalitet) för en spottstyver på rea. Billigare än de billigaste kedjorna. Sedan behöver man faktiskt inte så många om man har lite framförhållning. Vi har inte dubbelt av något till våra barn och det har gått fint. Vi har i och för sig egen tvättmaskin så kan slänga in det direkt om det behövs. Mer än två har jag svårt att tro behövs.