• Natulcien

3 mån vaggas till sömns...?

Vi hjälpte sonen att somna upp till ca 1 års ålder.
    Vi har ammat, vaggat, buffat, vagnat, burit etc. till sömns. Och nej, det blev inte svårt att få honom att somna själv när han var redo, d.v.s vid 1 års ålder.

Och ja, de växer ifrån sömnskarvarna. På nätterna sov sonen bra redan från födseln. Men på dagarna sov han exakt 30 min per sovpass från ca 3 månader upp till 8 månader. Men vid 8 månader hade han växt ifrån det, och sov då 1-2 timmar på dagen.

Så vagga på du. Somnar han på fem röda på det sättet så är det ju inget att tveka över. Och sluta lyssna på alla olyckkorpar som kraxar, eller skriver dumheter...

• Natulcien
    1979sandy skrev 2012-12-04 16:46:03 följande:
    Tack Ska ni ha!
    Hur gör ni när ni är borta? Samma sak?ex hemma hos vänner mm?
    Japp. Jag ammade till sömns även borta. Eller tog en runda med vagnen... Det löste sig alltid bara man var lite flexibel. Glad
    1979sandy skrev 2012-12-04 16:46:03 följande:
    Han växer, äter och skrattar så jag kanske ska sluta jaga sömntimmar.. Han sover ok på natten 8-9 Tim , men idag bara tre 1 Tim pass.. Ser att han borde sova mer men han vaknar så lätt och så svår att söva om, därav mitt jagande efter sömn...blir att jag tappar bort honom i allt jagande liksom:(
    Verkar han må bra, så skulle jag inte jaga så mycket, utan bara följa hans rytm...
    Sömnbehovet är ju så olika hos olika barn.

Svar på tråden 3 mån vaggas till sömns...?