• Natulcien

Hjälp!! 5-månaders bebis kommer aldrig in i djupsömn på natten

Kan ni inte söva honom i famnen då? Det låter ju hemskt att hålla fast honom...? Han kanske får panik av det..?

Sen kanske gröten kan vara en bov i dramat..? Om han får ont i magen av den, menar jag. Har ni provat att återgå till helamning. Alla bebisar klarar inte av fast föda så tidigt som vid 5 månader...

Och det kan inte vara så att han inte är tillräckligt trött? Alternativt har ont någonstans?

Det var mina spontana tankar...

• Natulcien

Får han bara napp och buff i rumpan på natten? Ingen mat alls? För då kanske han, helt enkelt, är hungrig..? Jag skulle rekommendera dig att amma honom när han vaknar.

• Natulcien
    Mamma MB skrev 2012-12-05 12:51:26 följande:

Vänjer han sig inte vid att hela tiden få bröstet när han blir minsta orolig då? Så gjorde vi de första veckorna innan han fick börja med napp men sen när nappen kom in i bilden så ersatte den smuttandet. Jag fick väldiga besvär med såriga bröstvårtor i början eftersom han hela tiden ville suga på dom. Därför va det väldigt skönt när han kunde börja med nappen.

Fast vad är skillanden på att amma honom och att buffa honom i rumpan, menar du? Eftersom du inte verkar bekymra dig över att han skulle vänja sig vid buffandet, så behöver du väl inte bekymra sig om ammandet heller..?

Det måste väl vara mycket smidigare att ligga bredvid honom och låta honom amma än att hålla på att buffa honom i rumpan nätterna igenom, tänker jag...?
Svar på tråden Hjälp!! 5-månaders bebis kommer aldrig in i djupsömn på natten