Inlägg från: Eldna |Visa alla inlägg
  • Eldna

Hjälp! Ska sy gardiner... TIPS sökes!!!

Tyckte jag gjorde ett riktigt klipp häromdagen då jag köpte 2 olika tyger 5 m vardera för 100kr. Ska sy nya gardiner till köket hade jag tänkt. Ett fönster. Men nu kan jag inte komma på hur jag vill ha dom!! Har nån nåt bra tips?
    Hade först tänkt ha två korta längder med en kappa men kom på att fönstret är för smalt för det utan att skaffa en gardinstång extra att ha kappan på utanpå längderna. Bara två korta längder vet jag inte om jag skulle vara nöjd med. Två långa enkla längder har jag redan. Vill ha nåt nytt häftigt! NÅN??

• Svar på tråden Hjälp! Ska sy gardiner... TIPS sökes!!!
  • Eldna

EN längd? Okej, sååå smalt är inte fönstret... Det är väl 1,5*1,5 m...
    Funderar nog ändå på att göra enkla långa längder...

Några mer idéer?

• Eldna

Sorry JsN, var inte meningen att göra dig förnärmad, har bara aldrig nånsin sett att bara ha en längd!
    Smalt o smalt... nej de tär det kanske inte... Men för smalt för att få snygg kappa utan extrastång.

Kanske ska testa raka längder i alla fall då... Hmm... Ett av TVÅ fönster i hela hemmet som har såna där fula vita gardinstänger. Har svarta fina smidestänger i alla andra fönster. Kan man ha så om man har raka längder utan nåt som täcker resten av stången?
    Äh! Vad f*n, jag testar! Får köpa ny gardinstång om det inte funkar helt enkelt!

Tack för att ni svarar!

• Eldna

Okej. Jag går väl o sätter mig vid symaskinen då så får vi se vad det blir...

• Eldna

Vilken bra idé Monsa!! En hissgardin/rullgardin ska jag göra i Linus rum! I köket blev det vanliga tråkiga långa längder...

Svar på tråden Hjälp! Ska sy gardiner... TIPS sökes!!!