Vad har era barn för regler ( 4-6år) hemma! Vi har varit för slappa och nu måste det bli ändring! Hjälp!
Vi har en 4 och en 6 åring! När de gjort något dumt har vi oftast kört med tomma hot, som att då får du inte åka till kompisen i morgon! De får alltid göra saker trots de vart duma bara de säger förlåt, inga skaff! Jag klär oftast på och av då det går snabbt och man slipper gnäll, städar deras rum då de får ont i huvudet eller inte orkar, de kastar saker och kläder överallt, rädda om saker är de inte heller! De gör helt enkelt ingenting hemma! Vi börjar natta 6 åringen 19:00 men han vägrar att somna och somnar 21:30, det är svårt att få upp honom på morgonen sen! Jag serverar och plockar efter dom hela dagarna! Mamma hämta den, ta bort den, vill ha macka på en gång! Ibland har jag ställt in dom i sitt rum vid tjafs/bråk men de skrattar/skriker och konmer ut! Jag har gjort allt detta för att slippa bråk, tjafs och underlätta för dom! men jag orkar inte längre! De ska få ett syskon och jag är helt slut! De har jätte fina sidor också men här hemma funkar det inte så bra! Känner mig som en värdelös mamma! Vad har era 4-6 åringar för sysslor hemma? Vad har ni för regler som ni är hårda med? Vad får de för straff om de inte sköter sig? Alla tips och råd tar jag emot :)