• Eira

Obefintlig sömn nybliven förälder...

Hej!
    Vår son föddes för snart fem veckor sedan och han sover inte särskilt mkt på nätterna och definitivt inget på dagarna. Jag sover mellan 2-4 timmar per natt (pga amning och att han är vaken), är det någon mer som sover så extremt lite? Jag hade inte förväntat mig 8 timmars sömn som nybliven förälder men så här lite sömn är ju ohållbart...? När kan man hoppas på att bebisen sover mer...? 16-18 timmar som det står på vissa sidor låter som rena skämtet..

• Svar på tråden Obefintlig sömn nybliven förälder...
  • Eira

Han är nöjd om han får ligga nära, annars skriker han..

• Eira

Tack för era tips! Inser att ingen natt är den andra lik...:) ja sjal är ett bra tips!

• Eira

Tack för hoppet om att det blir bättre:) Är svårt att hålla humöret på topp när man inte Sover...är lätt att gråta för allt då och det känns Så hemskt när man samtidigt är så tacksam För sitt lilla underverk..ett tag trodde jag att jag Skulle ramla ihop av sömnbrist men nu känns det Lite bättre...:) Tack för alla inlägg!

• Eira
    Copyjulia skrev 2012-12-26 22:52:34 följande:
    Åh, jag skulle vara överlycklig om jag fick sova 2-4 h på natten. Vår 6 veckors bebis sover bara högst 20 min på hela natten från 00.00-07.00. Han sover förstås mer på dagen och vi kämpar utan framgång för att få honom att vända på dygnet.

Hej! Måste säga att det har blivit mkt bättre av sig självt! Se till att bebisen är riktigt mätt när ni försöker få den Att sova och ha tänt på dagen och ljud fr tv etc. Ha mörkt och tyst på natten. Det kommer att bli bättre så småningom, håll ut! /eira
Svar på tråden Obefintlig sömn nybliven förälder...