Lindra abstinens ??
Åksjuketabletter minskar illamående och gör en lite avslappnad och trött, du kan dubbla dosen.
Åksjuketabletter minskar illamående och gör en lite avslappnad och trött, du kan dubbla dosen.
Få någon du känner (någon som förstår att du inte orkar umgås) att leverera typ glass eller någonting (cigaretter om du röker) och sånt så du slipper gå och handla men ändå har någonting hemma. Glass är kanske inte så tillfredsställande men det känns bättre att ha NÅGONTING än absolut ingenting. Sätt på en film och försök titta. Ta ett bad! Fördriv tiden så gott du kan! Ta inte mediciner för att bli av med ett beroende av andra mediciner!
Drick mycket vatten (för att driva ut det snabbare och för att kroppen behöver mer vatten när den mår dåligt, speciellt om man svettas mycket och sånt av abstinensen)!
Försök att sova! Ju mer du lyckas sova ju mindre behöver du stå ut med.
Jag vill inte göra det värre för dig men vill ändå berätta att Dexofen inte längre skrivs ut - upphört inom hela EU.Själv fick jag inte veta det i förväg när det skedde och var plötsligt helt utan smärtstillande.Har väldigt svårt att tåla något annat och få det att fungera.
Har du pratar med din läkare om ditt beroende? Det finns ju hjälp att få när man ska trappa ut något.Men för mig är också problemet att jag behöver den smärtstillande effekten.Är det enbart pga fysisk smärta du tar Citodonet eller är det även av andra skäl? Håller du dig till föreskriven dos?
Har du fått testa andra typer av smärtstillande som Lyrica? Vilka andra preparat har du testat.Typ Voltaren är väll inte beroendeframkallande? Jag hade en mix av Dexofen,Alvedon och Voltaren förut.
Vad är det du behöver smärtstillande mot?
Kan man bli beroende av citodon?! Är inte det mer psykiskt beroende Isåfall? Jag har provat ta Citodon och det är rena sockerpillret. Jag tog maxdosen och inget hände. Det var inte smärtstillande alls. :S
Men Tradolan är INTE samma sak som Citodon. Du har fortfarande slutat med Citodon och behöver inte börja om från början! Tradolan är också smärtstillande men har inte samma verksamma ämne som Citodon. Ta inga fler Tradolan (Att sluta med dem skall vara mycket värre än att sluta med Citodon) och fortsätt där du är!
Hur länge har du tagit det? Jag åt ca 120 g kodein dagligen (2 tabletter a 30 2 ggr om dan) under ett och ett halv år och när jag slutade kände jag bara sug efter mer. Ingen abstinens whatsoever.
Ja självklart menar jag 30 mg...