• Anonym (Mia)

Lindra abstinens ??

Andra dagen utan citodon och Jag mår skitdåligt!!!! Nån som har någon erfarenhet om vad jag kan ta/göra för att lindra...

• Svar på tråden Lindra abstinens ??
  • Lenche

Jag har läst på Flashback att man kan ta dimor eller liknande mot abstinens av tramadol. Du kanske kan testa det?

• Anonym (Mia)

Vet inte vad dimor är ens?? Finns det på aporeket

• Anonym

Åksjuketabletter minskar illamående och gör en lite avslappnad och trött, du kan dubbla dosen.

• Lenche

Det finns på Apoteket. Det är mot diarré.

• Anonym (Mia)

Värsta är pirret i hela kroppen och känner mig som om jag har riktigt allvarlig influensa... Och ångesten. Men jag tänker inte ge mig... Måtte jag lyckas...

• Anonym (Mia)

Tack för tipsen har imodium hemma, borde fungera oxå... Här även åksjuketabletter hemma :) och dexofen plus alvedon

• Anonym

Få någon du känner (någon som förstår att du inte orkar umgås) att leverera typ glass eller någonting (cigaretter om du röker) och sånt så du slipper gå och handla men ändå har någonting hemma. Glass är kanske inte så tillfredsställande men det känns bättre att ha NÅGONTING än absolut ingenting. Sätt på en film och försök titta. Ta ett bad! Fördriv tiden så gott du kan! Ta inte mediciner för att bli av med ett beroende av andra mediciner!
    Drick mycket vatten (för att driva ut det snabbare och för att kroppen behöver mer vatten när den mår dåligt, speciellt om man svettas mycket och sånt av abstinensen)!
    Försök att sova! Ju mer du lyckas sova ju mindre behöver du stå ut med.

• Anonym (Mia)

Usch det här är ett rent helvete vill jag bara tala om :( Måtte det vända lite i morgon...

Nån som vet hur länge det håller på?

• Linnéa S
    Anonym (Mia) skrev 2012-12-05 20:18:44 följande:
    Usch det här är ett rent helvete vill jag bara tala om :( Måtte det vända lite i morgon...
    Nån som vet hur länge det håller på?
    Svårt att svara på men det är alltid värst de första 3-4 dagarna. Mitt tips är att undvika andra smärtstillande tabletter, promenera eller träna mycket för att stimulera endorfiner i kroppen de binder till morfinreceptorerna och lindrar abstinensen. Sök hjälp på vc om det blir för jobbigt så kan du få lite nedtrappning med benzodiazipiner (tror jag). Lycka till!
  • Anonym (puh)
    Linnéa S skrev 2012-12-05 20:23:17 följande:
    Svårt att svara på men det är alltid värst de första 3-4 dagarna. Mitt tips är att undvika andra smärtstillande tabletter, promenera eller träna mycket för att stimulera endorfiner i kroppen de binder till morfinreceptorerna och lindrar abstinensen. Sök hjälp på vc om det blir för jobbigt så kan du få lite nedtrappning med benzodiazipiner (tror jag). Lycka till!

Bra råd men ersätt inte citodonet med några andra mediciner framför allt inte bensopreparat om du har problem med att sluta med Citodonet.

Jag har haft ett beroende av en annan sorts värktabletter, de finns inte längre inom EU för de var så beroendeframkallande och populära bland knarkare.

Jag gick på idiotdoser och blev lovad att medicinen skulle trappas ner långsamt när jag la in mig på en avgiftningsklinik  men de bestämde eftersom jag åt så många tabletter om dagen så vågade de inte göra det för det var dödliga doser jag hällde i mig.

Så det blev "cold turkey"  jag fick endast tabletter mot epilepsianfall ingen annan hjälp av mediciner, och det som hjälpte mest var att röra på mig vet inte hur många kilometer jag gick i korridorerna. Sen mot det värsta suget åt jag godis ;) Håll dig sysselsatt så du inte tänker på hur du mår och känner efter.

Jag har varit ren sedan 1996 inga återfall så det går om man ger sig fan på det.

Och tänk på att om du har utvecklat ett beroende mot en medicin är risken väldigt stor att du ska utveckla beroende mot andra mediciner. Det är därför jag inte tycker du ska lindra abstinessen med annat som kan ge broende.

Jag har inte utvecklat beroende mot något annat än den värktabletten jag åt då.        
Svar på tråden Lindra abstinens ??