• Anonym (ledsen)

Kan bli kåt på andra men inte på min pojkvän

Ja som rubriken lyder känner jag nästan ingen lust när jag är med min pojkvän, vilket iofs kan bero på vestibulit som jag lidit av i ca 1 ½ år. Hur som helst så kan vi börja hålla på och mysa och allt sånt men jag blir inte direkt kåt när han rör mig och kyssarna känns inte särskilt upphetsande utan bara som någon mysigt och fint. Och när vi väl har sex ökar aldrig kåtheten utan den är lika låg hela sexet ut. Skulle vilja känna den där kåtheten då man nästan skriker efter hans kropp och kuk men så är icke fallet nu. Dock onanerar jag ganska mycket själv och kan bli väldigt kåt på andra killar och på mina ex men inte på min nuvarande pojkvän. Tycker detta är jätteledsamt och frustrerande för jag vill ju ha ett fungerande sexliv med honom för det är bara han jag älskar och skulle aldrig i mitt liv kunna lämna honom. Vi har en otroligt fin relation, det är bara sexet som är dåligt. 

Så nu undrar jag om det är någon som känner likadant? Och i så fall, hur har ni fått tillbaka sexlusten för er nuvarande partner istället för att vara kåt på andra människor? Vilka knep finns det för att få tillbaka sexlusten, finns det någon som han och jag som par skulle kunna göra tillsammans för att öka min sexlust? 

Jättetacksam för svar, 
    ha det fint!!!!

• Svar på tråden Kan bli kåt på andra men inte på min pojkvän
  • L E O N

Hej,

Vi har tyvärr precis samma problem. Men jag vet inte heller hur jag skall hantera problemet eller om det finns någon bra lösning på det tragiskt nog. Det känns som om man skulle behöva bryta de vardagliga rollerna när man kommer in i sovrummet för att få lite fart på det, men allt annat man gör tillsammans dominerar på något vis den känsla vi har för varandra. Hur man kan bära sig åt för att plötsligt byta mood och se sin partner som det sexigaste och mest spännande som finns är en gåta för mig, även om min tjej är ett riktigt kap. Hemmablindhet helt enkelt....

• Anonym (ledsen)
    L E O N skrev 2012-12-05 17:52:18 följande:
    Hej,

Vi har tyvärr precis samma problem. Men jag vet inte heller hur jag skall hantera problemet eller om det finns någon bra lösning på det tragiskt nog. Det känns som om man skulle behöva bryta de vardagliga rollerna när man kommer in i sovrummet för att få lite fart på det, men allt annat man gör tillsammans dominerar på något vis den känsla vi har för varandra. Hur man kan bära sig åt för att plötsligt byta mood och se sin partner som det sexigaste och mest spännande som finns är en gåta för mig, även om min tjej är ett riktigt kap. Hemmablindhet helt enkelt....
    Ja det kanske är så att man har fått sin "roll" i förhållandet som helt enkelt måste brytas vilket känns ganska svårt. Vet att ibland om vi är på samma fest kan jag komma på mig själv med att stå och spana in honom och bli kåt men den känslan vill man ju gärna ta med sig hem.Vill ju uppenbarligen ha och känna närhet eftersom jag kan tända på andra men vill så gärna känna det med honom hemma i vardagslivet.

Har ni båda pratat om problemet och försökt komma fram till något? 
    Hoppas det löser sig för dig!  
  • Petite Chérie

Det låter som att du inte är kär i din kille längre. Du älskar honom säkert, men ibland går kärleken över till att älska sin partner som en nära vän eller familjemedlem, och då vill man inte längre ha sex. Been there.

• Anonym (ledsen)
    AngieT skrev 2012-12-05 17:57:39 följande:
    Det låter som att du inte är kär i din kille längre. Du älskar honom säkert, men ibland går kärleken över till att älska sin partner som en nära vän eller familjemedlem, och då vill man inte längre ha sex. Been there.
    hmmm njae alltså har ju haft vestibulit (samlagssmärtor) under nästa hela vårt förhållande så vi har ju liksom aldrig haft något bra sexliv pga. det vilket är sjukt trist jag alltid har sett mig som en väldigt sexuell tjej och haft många sexpartners. Sen är jag nykär i honom sedan en månad tillbaka så jag tror inte det handlar om att jag inte är kär i honom!
    Jag undrade mest över om det finns någon annan som också haft låg sexlust men som sen lyckats öka den och få tillbaka den! 
  • Petite Chérie
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-05 18:07:21 följande:
    hmmm njae alltså har ju haft vestibulit (samlagssmärtor) under nästa hela vårt förhållande så vi har ju liksom aldrig haft något bra sexliv pga. det vilket är sjukt trist jag alltid har sett mig som en väldigt sexuell tjej och haft många sexpartners. Sen är jag nykär i honom sedan en månad tillbaka så jag tror inte det handlar om att jag inte är kär i honom!
    Jag undrade mest över om det finns någon annan som också haft låg sexlust men som sen lyckats öka den och få tillbaka den! 
    Hade du inte det med exet?

Men du säger att du inte blir kåt på honom, men på andra. Är det för att du bara haft ont med honom eller är det något annat?

Jag hade perioder med ett ex där jag inte ville ha sex, och sedan kunde jag bli kåt ett tag och vilja det, men jag insåg tillslut att jag älskade honom som en bror och inte en pojkvän längre. Därför funkade inte sexet med honom.
  • Anonym (ledsen)
    AngieT skrev 2012-12-05 18:09:43 följande:
    Hade du inte det med exet?

Men du säger att du inte blir kåt på honom, men på andra. Är det för att du bara haft ont med honom eller är det något annat?

Jag hade perioder med ett ex där jag inte ville ha sex, och sedan kunde jag bli kåt ett tag och vilja det, men jag insåg tillslut att jag älskade honom som en bror och inte en pojkvän längre. Därför funkade inte sexet med honom.
    Hade sex eller samlagssmärtor med mitt ex? Ja vi kunde ha sex utan att det gjorde ont men vi var tillsammans 2009 så det var länge sen så jag kommer inte ihåg det.

Jag vet inte om det är för att jag haft ont som jag inte blir kåt på min nuvarande pojkvän, det känns ju som om det vore en ganska rimlig anledning och därför skriver jag här för att få hjälp med att få tillbaka sexlusten..

Ditt resonemang om att sexet inte funkade för att du älskade honom mer som en bror stämmer säkert jättebra men jag tror inte att det är det som det här problemet handlar om! 
  • Petite Chérie
    Anonym (ledsen) skrev 2012-12-05 18:16:02 följande:
    Hade sex eller samlagssmärtor med mitt ex? Ja vi kunde ha sex utan att det gjorde ont men vi var tillsammans 2009 så det var länge sen så jag kommer inte ihåg det.

Jag vet inte om det är för att jag haft ont som jag inte blir kåt på min nuvarande pojkvän, det känns ju som om det vore en ganska rimlig anledning och därför skriver jag här för att få hjälp med att få tillbaka sexlusten..

Ditt resonemang om att sexet inte funkade för att du älskade honom mer som en bror stämmer säkert jättebra men jag tror inte att det är det som det här problemet handlar om! 
    Smärtor menar jag. Tänkte att om du hade smärtor med exet med ändå tände på honom, så kanske det inte alls är pga smärtan du inte tänder på den du har nu, men det måste ju vara så om du är nykär dessutom.

Finns det ingen hjälp man kan få så man inte har ont? Låter ju skitjobbigt och klart att sexet inte blir bra.
  • Anonym (ledsen)
    AngieT skrev 2012-12-05 18:21:34 följande:
    Smärtor menar jag. Tänkte att om du hade smärtor med exet med ändå tände på honom, så kanske det inte alls är pga smärtan du inte tänder på den du har nu, men det måste ju vara så om du är nykär dessutom.

Finns det ingen hjälp man kan få så man inte har ont? Låter ju skitjobbigt och klart att sexet inte blir bra.
    Jo jag har testat det mesta och börjar som sagt bli frisk från smärtan. Har tänkt gå och prata hos typ en sexolog men vet inte om det hjälper eller inte. Vill inte lägga pengar på något som skulle kunna vara självbehandlat istället för att betala någon för att gå och prata.
  • Fridafin

Alltså, jag skriver från mobilen & därför kommer det inte fungera med radavstånd & styckesindelning nu. Var bara tvungen att inflika lite apropå slutat vara kär & bristande lust. Jag tror inte det är riktigt så för alla (men säkert för många). I ditt fall kan vestibuliten säkert vara en bov i dramat. Hur var sexet i början av er relation? Har du haft sex bara för att trots att du haft ont? Du skriver ju att du älskar honom, härligt! Inga konkreta råd från mig, men jag ville bara komma med lite pepp :)!

Svar på tråden Kan bli kåt på andra men inte på min pojkvän