• kissecat

När träffades dina och din partners föräldrar?

Jag har varit tillsammans med min kille i över två år nu och våra föräldrar har inte träffats än. Vi har inga barn ihop (än) och är inte riktiga sambos heller, även fast jag i princip bor hemma hos honom. När tycker ni att svärföräldrarna ska träffa varandra? Och hur? Känns ju sjukt stelt att bara ha en middag och bjuda bådas föräldrar t.ex.. Man vill ju inte vänta till barn/giftermål kommer in i bilden heller.

Jag känner av en viss "svartsjuka" från min mors sida när jag pratar om min kille föräldrar, till exempel att vi ska dit på middag. Vet inte om det är för att hon känner att hon borde få träffa dom snart eller vad det är.. Jag känner bara så tydligt att det är något när jag pratar om dom och hon byter snabbt samtalsämne. Kan även ha att göra med att hon säkert tycker att jag gärna åker till dom så fort tillfälle ges men sällan tar hem min kille hem till mina föräldrar. Någon som känner igen det här? Herregud ens föräldrar kan väl inte vara svartsjuka på ens svärföräldrar. De ska väl vara glada att jag har så trevliga svärföräldrar. 

• Svar på tråden När träffades dina och din partners föräldrar?
  • Minion

Min pappa träffade min sambos mamma när jag var gravid med vårt första barn, mammorna träffades på sonens dop när han var 3 månader gammal.

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Apotheosis

Våra föräldrar har aldrig träffats och kommer kanske aldrig att träffa varandra. Mina föräldrar bor i Sverige och hans föräldrar bor i Kalifornien så det blir lite långt att resa.

Vi är gifta, bor ihop och väntar vårt första barn. :)

• kissecat
    Minion skrev 2012-12-05 21:50:10 följande:
    Min pappa träffade min sambos mamma när jag var gravid med vårt första barn, mammorna träffades på sonens dop när han var 3 månader gammal.
    Vad tyckte de om att ses då? Hade de gärna setts tidigare? 

Jag vill gärna att de har en bra relation till varandra (om det funkar) innan jag eventuellt blir gravid, eller iaf innan ungen fötts. De bor bara ca 2 mil ifrån varandra oxå så avståndet är ju inget problem. 
  • kissecat
    Apotheosis skrev 2012-12-05 21:52:09 följande:
    Våra föräldrar har aldrig träffats och kommer kanske aldrig att träffa varandra. Mina föräldrar bor i Sverige och hans föräldrar bor i Kalifornien så det blir lite långt att resa.

Vi är gifta, bor ihop och väntar vårt första barn. :)
    Ja då kan jag tänka mig att det blir lite svårare. 
  • TessTess93

Våra föräldrar träffades efter ca 2 månader när min kille fyllde år

• Natulcien

Det var väl efter att vi hade varit tillsammans i 5-6 år ungefär. Och det skedde ganska spontant så där, inga konstigheter. De är ganska utspridda i vårt avlånga land...

• Ankankamon

Naw, jag verkar vara expert på att missförstå titlar.
    Jag trodde att du ville ha historien om hur våra föräldrar först träffades, alltså, t.ex. när min mamma träffade min pappa ;)

• Minion
    kissecat skrev 2012-12-05 21:58:10 följande:
    Vad tyckte de om att ses då? Hade de gärna setts tidigare? 

Jag vill gärna att de har en bra relation till varandra (om det funkar) innan jag eventuellt blir gravid, eller iaf innan ungen fötts. De bor bara ca 2 mil ifrån varandra oxå så avståndet är ju inget problem. 
    Mammorna var väl inte på så god fot med varann (dom hade haft kontakt per telefon) när dom väl träffades, eftersom vi blev gravida när vi var 17 och jag bodde en sväng hemma hos sambon som då bodde hemma hos sin mamma då. Och diverse annat tjafs som kom sig av att vi skulle få barn så unga.
    Dom är nu fortfarande, 12 år senare, något svala och strama när dom träffas. Tur att det händer så sällan Tungan ute

Men, ja deras relation fick väl ingen vanlig start, så att säga.

Ingen av våra pappor är med i bilden längre sen flera år tillbaka nu.

Varför inte fira jul eller nyår eller nån annan högtid eller helg alla tillsammans? Då är det ju inget som planerats bara för att liksom.
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • kissecat
    Ankankamon skrev 2012-12-05 22:00:37 följande:
    Naw, jag verkar vara expert på att missförstå titlar.
    Jag trodde att du ville ha historien om hur våra föräldrar först träffades, alltså, t.ex. när min mamma träffade min pappa ;)
    Haha kom på det sen att det säkert kunde missförstås.. ;)
  • lövet2

De träffades den första julen vi var tillsammans. Min svärfar var änkling och firade bara julafton med släktingar. Resten av julen var han ensam, så mina föräldrar bjöd hem honom på fika juldagen.

Svar på tråden När träffades dina och din partners föräldrar?