• Miras mamma

    Augustiungar 2012

    Hej alla mammor och pappor! Jag är ny här på sidan men har sedan min lilla guldklimp Mira kom till världen haft familjeliv.se som min "bibel" när det gäller funderingar om dom små. Vore väldigt roligt att få kontakt med några fler som har barn som är ungefär i samma ålder som hon. Kul att höra hur andra ungar i samma ålder har det och utvecklas Glad

  • Svar på tråden Augustiungar 2012
  • izgo

    Hej! Min son föddes 14 aug 2012 :)
    Han var vid 3 månaders ålder 65 lång och vägde 7120g. :)
    Skrattar, försöker vända sig från mage till rygg:)

  • Miras mamma

    Kul att du svarade! Det är så underbart att höra när dom börjar skratta :) Mira har inte börjat försöka vända sig än men när hon ligger på mage har hon rullat över till sidan några gånger. Hur länge sover din son på morgonen? Läste nånstans att de inte ska sova mera än 10tim på natten. Mira sover från ca 20:30 till 10-11 med paus för amning några gånger varje natt. Jag vill ju inte slita upp henne när hon tydligen vill sova mera.. Nu har hon precis vaknat och ligger och pratar med sig själv inne i sovrummet :)

  • Miras mamma

    Verkar bara vara vi två som fick barn i aug..
    Har du börjat med sittdel i vagnen? Vi har världens problem med att använda vagn. Det går bra en stund men sen blir hon jättearg.

  • izgo

    Haha, min son sover i vagnen ;)
    Men dock börja han bli för lång :( vid 3 mån var han 65 lång..
    Och växte ca 1cm i veckan så borde vara runt 68 nu.. När han overall når han uppifrån

  • GissellaStar
    Här är en till augustimamma :) . Har en underbar dotter som vände sig från mage til rygg igår för första gången. Så fort man lägger ner henne på babygymet så vänder hon sig till sidan och försöker men det är inte alltid den ena armen vill "hjälpa" till :).  Min dotter är också lång , 3 månader 65 cm :P.
  • GissellaStar
    izgo

    Du verkar vara en nattmänniska som jag. När vaknar din lille på mornarna? När somnar du oftast? 
  • izgo

    Min son somnar runt 22 och vaknar oftast 08.30, jag somnar väl vid 02-03 haha.. Dudå?

  • izgo

    Gisselstar!! Vad glad jag blir!!! Fler med låååånga barn!;)
    Simon kan med vända men armen är i vägen haha

Svar på tråden Augustiungar 2012