Anti-D immunisering
Skickar ut en förfrågan om det är någon mer som är immuniserad?
Skulle vara skönt att dela lite erfarenhet...
Skickar ut en förfrågan om det är någon mer som är immuniserad?
Skulle vara skönt att dela lite erfarenhet...
Jag. Vet dock inte vilken typ än! Skall fråga på Måndag.Måste lämna blod var 4e vecka i vilket fall.
Jag är också det.
Men gick på andra blodprovet i förra veckan men inte fått svar ännu...:S
Hoppas allt är ok..:S
Hej kexet... Vad hade du I titrar innan detta prov? Jag har fått gått över till bara flödesultraljud nu varje vecka! Mina titrar låg på 1:64!
Buffar...
Hallå. Någon här. Vetnu vad jag har för immunisering . I mina papper står det -C och -e :) någon mer````???
Blomiss: jag har anti -D... Vad kommer ditt anti med för risker?
Det vet jag inte? Men läst lite och det kan innebära blodbyte på bebis ,eller eventuellt skyhöga värden av bioruin-blir alltså tvungen att sola en del för bebis. Mina titrar låg på 4 stod det i mina papper.
Jag är immuniserad mot anti-E och denna graviditet (tredje) är det även anti-c, men bara titer 1. Det gick bara bra hela vägen sist och bebisen behövde bara sola några dagar, men anti-c är mer aggressiv så jag hoppas att det inte blir värre denna gång. Har bara tagit ett blodprov ännu, men det kommer att bli varannan vecka nu.
Det finns en grupp för immuniserade mammor med massor av information som jag var med i under förra graviditeten. Dock är det en stängd grupp nu så man måste ansöka om medlemskap. Det är inte speciellt många aktiva där just nu, men det finns som sagt diskussioner sen flera år tillbaka där man kan få svar på mycket!
Okay tack Sofia! Jag tror det möts olika i Sverige och i USA, Californien där jag bor. För i Sverige kommer jag inte ihåg att dom pratade om titrar 1:64 som jag har nu. Det blir inga mer blodprover utan bara UL varje vecka istället där dom mäter flödet av blodet. Allt väl än så länge, v 23 nu! Hur långt ggn är du?