• madewithlove

Anti-D immunisering

Skickar ut en förfrågan om det är någon mer som är immuniserad?

Skulle vara skönt att dela lite erfarenhet...

• Svar på tråden Anti-D immunisering
  • Goyan

Jag fick reda på igår att jag har anti-E immunisering. Väntar mitt 3:e barn. Hade även anti-E immunisering med mitt andra barn. Titrarna stannade dock på 4 med henne och hon föddes utan några som helst påverkningar. Hon blev lite gul i huden men inget mer. Nu blir det till att lämna blod var 3-4 vecka under graviditeten för att följa upp det.

• Kexen

Hur kommer det sig att ni får all denna information? min barnmorska sa till mig: "Det är bättre om du inte vet för mycket..."hon är hemsk och jag ska byta... men ändå. Jag har inte fått några svar:(?? 

• blomiss
    Kexen skrev 2013-01-16 10:49:04 följande:
    Hur kommer det sig att ni får all denna information? min barnmorska sa till mig: "Det är bättre om du inte vet för mycket..."hon är hemsk och jag ska byta... men ändå. Jag har inte fått några svar:(?? 
    Får ingen info, får ta reda på den själv:)!Google är jättebra!
  • Goyan
    Kexen skrev 2013-01-16 10:49:04 följande:

Jag har också fått ta reda på mycket själv. När jag väntade dottern var jag min BMs första "patient" som haft immunisering så hon visste inte så mycket själv heller. Jag har dessutom blodgrupp A och då är det väldigt ovanligt med immunisering.
  • Sofia8504

Jag har också fått ta reda på nästan allt själv! Jag brukar informera min BM snarare än tvärtom. Dock får man mer svar av special-mvc och de kollade mig varje månad från v.25 sist, så jag passade på att fråga det jag inte visste nåt om då.

• madewithlove

Samma här, mina bm har inte vetat något alls. Så jag har fått all info från Huddinge spec mv och och google!

Kommer ni alla bli igångsatta två veckor innan bf? Det har jag blivit!

• FruEvald

Ooo så skönt! Fler i samma sits som mig! Fick reda på idag att jag bildar antikroppar ska till bm imorgon för nytt blodprov. Vill veta vad detta innebär!!

• Minamirakel

Här är en till!
    Är Rh-positiv och det verkar vara ganska ovanligt att vara immuniserad om man är positiv.
    Fick ett samtal från min Bm idag om att jag ska gå och lämna blodprov var 14:e dag.

Nån mer som är immuniserad OCH Rh-positiv?

• Sofia8504
    Minamirakel skrev 2013-02-15 21:03:24 följande:
    Här är en till!
    Är Rh-positiv och det verkar vara ganska ovanligt att vara immuniserad om man är positiv.
    Fick ett samtal från min Bm idag om att jag ska gå och lämna blodprov var 14:e dag.

Nån mer som är immuniserad OCH Rh-positiv?
    Jag antar att du menar att du är RhD-positiv? Det är jag med, men är negativ på c och E.
    RhD är den vanligaste immuniseringen vad jag vet och den kollas i första hand, men det finns många andra immuniseringar eftersom det finns många undergrupper i blodet.

Har du frågat vilken typ av antikroppar du har? Det kan vara c, D, e, E, Kell, osv. 
  • Minamirakel
    Sofia8504 skrev 2013-02-16 09:44:10 följande:
    Jag antar att du menar att du är RhD-positiv? Det är jag med, men är negativ på c och E.
    RhD är den vanligaste immuniseringen vad jag vet och den kollas i första hand, men det finns många andra immuniseringar eftersom det finns många undergrupper i blodet.

Har du frågat vilken typ av antikroppar du har? Det kan vara c, D, e, E, Kell, osv. 
    Ok. Jag vet inte så mycket mer än att jag skall gå till barnmorskan på måndag och lämna blod.
    Blev helt paff när hon sa det till mig så jag hade inte en tanke på att fråga. Mycket som snurrar runt i huvudet nu.
    Är ju sjukt orolig för lilltjejen i magen.
    Känns så sjukt korkat av dom att ringa fredag eftermiddag och be mig komma på måndagen, då jag kommer oroa mig hela helgen.
    Men jag skall fråga på måndag. Återkommer när jag vet vilken typ jag har.
Svar på tråden Anti-D immunisering