• brommabebis jan13

Gravida i Bromma med BF dec-mars

Jag väntar mitt första barn i jan/feb 2013 och tänkte höra om det finns fler som är intresserade av någon form av mammagrupp? Jag är 27 år och bor i Södra Ängby. Har bott här ett par år, men är endast ytligt bekant med grannarna, så det vore kul med lite promenadsällskap i vår! Mest praktiskt är det om du bor i Södra/Norra ängby, områdena kring Brommaplan eller Blackeberg, men andra är självklart också välkomna :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-07 13:07
    Uppdtarerar listan här istället så blir det lättare att se vilka som är med i tråden :)

brommabebis jan13 (TS): 27 år, bor i Södra Ängby sedan 3 år med man och en bonusdotter varannan vecka. Fick en son den 27e januari!

Chinx: Bor i Råcksta och fick en son den 15 januari.

idamedi: Tidigare Bromma-bo, nyinflyttad i Hässelby Villastad, fick en liten son den 14 december.

HannaMedina: 26 år, bor i Hässelby (Åkermyntan) och väntar 3e barnet 1 mars.

Fridie: 27 år, bor i Norra Ängby och väntar första barnet 4 feb.

Lalabolina: 32 år, bor i Blackeberg (relativt nyinflyttad) och väntar första barnet i slutet av mars. Har en bonustjej i lågstadieålder hemma på deltid.

Hjärtefröjd: Nyinflyttad i radhus i Vällingby, Väntar första barnet 7 mars.

Fiffi02: Bor nära Brommaplan och väntar andra barnet i mitten av februari.

Proudtobetogether: Blivande bromma-mamma.

• Svar på tråden Gravida i Bromma med BF dec-mars
  • idamedi

Hej!
    Jag väntar tillök i januari =) Har bott i Bromma i tio år, Riksby, nu har vi precis flyttat till Hässelby Villastad. Men det är rätt sida stan iaf =) 

• brommabebis jan13

Vad kul! Vilket bvc har ni tänkt er? Jag har närmast till blackeberg, men funderar även på brommaplan.. Hur vet man vilket som är "bäst"?

• Chinx

Jag kommer troligen gå på närhetsprincipen och ta en av de tre som finns i Råcksta, tänkte även kika lite på Blackeberg eftersom de har en öppna förskolan där som jag varit på någon gång, då kan man gå dit i samband med sina BVC-besök.

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • brommabebis jan13

Ååh grattis! Blev det mycket tidigare än BF? Min bonusdotter bor i dina trakter så jag kanske kommer hänga där i krokarna med när det blir dags för barnvagnspromenader :)

• idamedi

Tack! :)
    2,5 v före bf bidde det. Fin liten adventsklapp :).
    Vad kul. Då får vi ut och traska! Hur mår ni? :)

Svar på tråden Gravida i Bromma med BF dec-mars