• brommabebis jan13

Gravida i Bromma med BF dec-mars

Jag väntar mitt första barn i jan/feb 2013 och tänkte höra om det finns fler som är intresserade av någon form av mammagrupp? Jag är 27 år och bor i Södra Ängby. Har bott här ett par år, men är endast ytligt bekant med grannarna, så det vore kul med lite promenadsällskap i vår! Mest praktiskt är det om du bor i Södra/Norra ängby, områdena kring Brommaplan eller Blackeberg, men andra är självklart också välkomna :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-07 13:07
    Uppdtarerar listan här istället så blir det lättare att se vilka som är med i tråden :)

brommabebis jan13 (TS): 27 år, bor i Södra Ängby sedan 3 år med man och en bonusdotter varannan vecka. Fick en son den 27e januari!

Chinx: Bor i Råcksta och fick en son den 15 januari.

idamedi: Tidigare Bromma-bo, nyinflyttad i Hässelby Villastad, fick en liten son den 14 december.

HannaMedina: 26 år, bor i Hässelby (Åkermyntan) och väntar 3e barnet 1 mars.

Fridie: 27 år, bor i Norra Ängby och väntar första barnet 4 feb.

Lalabolina: 32 år, bor i Blackeberg (relativt nyinflyttad) och väntar första barnet i slutet av mars. Har en bonustjej i lågstadieålder hemma på deltid.

Hjärtefröjd: Nyinflyttad i radhus i Vällingby, Väntar första barnet 7 mars.

Fiffi02: Bor nära Brommaplan och väntar andra barnet i mitten av februari.

Proudtobetogether: Blivande bromma-mamma.

• Svar på tråden Gravida i Bromma med BF dec-mars
  • brommabebis jan13
    Fridie skrev 2013-01-03 13:07:16 följande:
    Hej! Jag tar mig friheten att ansluta här.. =)  Väntar första barnet 4 feb, är 27 och bor i Norra Ängby.
    Har du funderat på BVC? För mig lutar det åt Blackeberg, tror det kan vara skönt med gångavstånd. Har alltid varit nöjd med deras vårdcentral också.

Är det någon som har hört något om Blackebergs BVC? De i den här tråden som väljer Bleckeberg borde väl hamna i samma föräldragrupp? :)

Välkommen Labolina! Innan jag blev gravid och fick jobbig foglossning brukade jag också promenera och jogga mycket, finns hur mycket grönområden som helst här, så man tröttnar aldrig :) Jag gillar judarnskogen väldigt mycket, känns som en gammal urskog.
  • brommabebis jan13

Det blev lite fart på den här tråden i alla fall! Jag gör en liten sammanfattning av vilka vi är :) Fyll gärna på med info om ni vill!

brommabebis jan13 (TS): 27 år, bor i Södra Ängby sedan 3 år med man och en bonusdotter varannan vecka. Väntar första barnet 28 januari.

Chinx: Bor i Råcksta och väntar första barnet 17 januari.

idamedi: Tidigare Bromma-bo, nyinflyttad i Hässelby Villastad, fick en liten son den 14 december.

HannaMedina: 29 år, bor i Hässelby (Åkermyntan) och väntar 3e barnet i feb/mars (?).

Lalabolina: 32 år, bor i Blackeberg (relativt nyinflyttad) och väntar första barnet i slutet av mars. Har en bonustjej i lågstadieålder hemma på deltid.

• Chinx

Vad roligt med ett litet gäng tjejer här iaf, hoppas det kan bli något skoj av det hela och att åtminstone några av oss hamnar i samma mammagrupp, eller skapar en egen :) 

Jag är också, som flera andra här i tråden, 27 år och flyttade till Råcksta (och Stockholm för den delen) för ett och ett halvt år sen ungefär. 

thebigreveal.blogg.se/ BF 17 januari 2013
  • brommabebis jan13

En (korkad) fråga: kan ni se min presentationsbild? Försökte ändra så bara folk som jag lagt till kan se den, men vet inte om det blev rätt.. 

• Lalabolina
    brommabebis jan13 skrev 2013-01-04 11:45:40 följande:
    Har du funderat på BVC? För mig lutar det åt Blackeberg, tror det kan vara skönt med gångavstånd. Har alltid varit nöjd med deras vårdcentral också.

Är det någon som har hört något om Blackebergs BVC? De i den här tråden som väljer Bleckeberg borde väl hamna i samma föräldragrupp? :)

Välkommen Labolina! Innan jag blev gravid och fick jobbig foglossning brukade jag också promenera och jogga mycket, finns hur mycket grönområden som helst här, så man tröttnar aldrig :) Jag gillar judarnskogen väldigt mycket, känns som en gammal urskog.
    Judarnskogen är underbar! Det finns bara en nackdel: ej barnvagnsvänlig. Har gått på många promenader och sprungit där annars. Som att komma till en helt annan tid eller världsdel när man är där.

Jag har försökt leta info om Blackebergs BVC men inte hittat något. Varken negativt eller positivt. Jag ska nog prova där för enkelhetens skull.

Däremot är jag inte nöjd med vårdcentralen i Blackeberg. Varit där en gång och den läkaren jag blivit tilldelad förstod knappt hälften av det jag sa och efter ca 20 minuter så insåg jag att han inte hade en susning om vad jag berättat. Trots att han verkade fokuserad.
    Du har antagligen varit hos någon bättre. Ses vi så får du gärna berätta namnet på den läkaren så kanske jag vågar mig dit igen:)

Hur gammal är din bonusdotter? Om du inte vill outa henne här med detaljer kring ålder så har jag full förståelse.
  • Fridie
    brommabebis jan13 skrev 2013-01-04 11:45:40 följande:

Ja, vi kommer att välja Brommaplans BVC, det är närmare dit för oss. Jag tänkte också att det kan vara skönt med promenadavstånd när det blir vår och sommar (gud, så jag längtar efter solsken och lättare kläder och skor!).

Jag har bara bott i Ängby sedan i midsommar, så jag har inte full koll på de "bästa" promenadstråken ännu, men jag kan tänka mig att  det blir ett par turer omkring Judarn. =)
  • Fridie
    brommabebis jan13 skrev 2013-01-04 12:08:40 följande:
    En (korkad) fråga: kan ni se min presentationsbild? Försökte ändra så bara folk som jag lagt till kan se den, men vet inte om det blev rätt.. 
    Jag kan se bilden!
  • HannaMedina
    Lalabolina skrev 2013-01-03 15:00:24 följande:
    Hej på er! Jag bor i Blackeberg (relativt nyinflyttad) och väntar mitt första barn i slutet av mars. Har en bonustjej i lågstadieålder hemma på deltid också. Jag gillar att hålla igång fysiskt med långa promenader men är ingen elitidrottare för det.

Jag har som mål att fortsätta med mina långa promenader så fort barnet tillåter och blir glad om jag kan hitta sällskap.
    Det finns fantastiska strövområden härifrån och bort mot Hässelby. Annars brukar jag lulla runt i Södra Ängby och Norra Ängby. Då jag är hyfsat ny i området så tar jag gärna emot tips på andra trevliga promenadområden.

Så ni som bor på promenadavstånd, hör gärna av er om ni vill ha promenadsällskap.
    hej o välkommen! jag bor i hässelby men promenerar gärna :)
  • HannaMedina
    brommabebis jan13 skrev 2013-01-04 11:45:53 följande:
    Det blev lite fart på den här tråden i alla fall! Jag gör en liten sammanfattning av vilka vi är :) Fyll gärna på med info om ni vill!

brommabebis jan13 (TS): 27 år, bor i Södra Ängby sedan 3 år med man och en bonusdotter varannan vecka. Väntar första barnet 28 januari.

Chinx: Bor i Råcksta och väntar första barnet 17 januari.

HannaMedina: 26 år, bor i Hässelby (Åkermyntan) och väntar 3e barnet i feb/mars (?).

Lalabolina: 32 år, bor i Blackeberg (relativt nyinflyttad) och väntar första barnet i slutet av mars. Har en bonustjej i lågstadieålder hemma på deltid.
Svar på tråden Gravida i Bromma med BF dec-mars