Inlägg från: brommabebis jan13 |Visa alla inlägg
  • brommabebis jan13

Gravida i Bromma med BF dec-mars

Jag väntar mitt första barn i jan/feb 2013 och tänkte höra om det finns fler som är intresserade av någon form av mammagrupp? Jag är 27 år och bor i Södra Ängby. Har bott här ett par år, men är endast ytligt bekant med grannarna, så det vore kul med lite promenadsällskap i vår! Mest praktiskt är det om du bor i Södra/Norra ängby, områdena kring Brommaplan eller Blackeberg, men andra är självklart också välkomna :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-07 13:07
    Uppdtarerar listan här istället så blir det lättare att se vilka som är med i tråden :)

brommabebis jan13 (TS): 27 år, bor i Södra Ängby sedan 3 år med man och en bonusdotter varannan vecka. Fick en son den 27e januari!

Chinx: Bor i Råcksta och fick en son den 15 januari.

idamedi: Tidigare Bromma-bo, nyinflyttad i Hässelby Villastad, fick en liten son den 14 december.

HannaMedina: 26 år, bor i Hässelby (Åkermyntan) och väntar 3e barnet 1 mars.

Fridie: 27 år, bor i Norra Ängby och väntar första barnet 4 feb.

Lalabolina: 32 år, bor i Blackeberg (relativt nyinflyttad) och väntar första barnet i slutet av mars. Har en bonustjej i lågstadieålder hemma på deltid.

Hjärtefröjd: Nyinflyttad i radhus i Vällingby, Väntar första barnet 7 mars.

Fiffi02: Bor nära Brommaplan och väntar andra barnet i mitten av februari.

Proudtobetogether: Blivande bromma-mamma.

• Svar på tråden Gravida i Bromma med BF dec-mars
  • brommabebis jan13

Vad kul! Vilket bvc har ni tänkt er? Jag har närmast till blackeberg, men funderar även på brommaplan.. Hur vet man vilket som är "bäst"?

• brommabebis jan13

Ååh grattis! Blev det mycket tidigare än BF? Min bonusdotter bor i dina trakter så jag kanske kommer hänga där i krokarna med när det blir dags för barnvagnspromenader :)

• brommabebis jan13

Jag mår bra, men hoppas veckorna går fort nu. Tillhör inte dem som tycker det är fantastiskt att vara gravid och skulle kunna vara det jämt. Visst är det mysigt med magen, men det är ju bebisen man vill träffa :) HannaMedina: välkommen! Var i Hässelby bor du? När har du BF?

• brommabebis jan13

Jag mår bra, men hoppas veckorna går fort nu. Tillhör inte dem som tycker det är fantastiskt att vara gravid och skulle kunna vara det jämt. Visst är det mysigt med magen, men det är ju bebisen man vill träffa :) HannaMedina: välkommen! Var i Hässelby bor du? När har du BF?

• brommabebis jan13

28 januari, men jag räknar att det blir i februari, så man inte blir för otålig ;)

• brommabebis jan13

svårt att se i den vinkeln, jag tycker inte magen ser enorm ut, men gravidmagar ser ju så olika ut :) Jag har senaste 3 månaderna fått höra både att jag är enorm och att jag har pytteliten mage, så det ligger ju mycket i betraktarens öga..

hur kommer det sig att du blivit flyttad så långt som fem veckor?

Själv är jag fullgången på måndag (BF 28e)! Men det kan ju också gå fem veckor till utan att det räknas som onormalt,, puh! Allt är klart här hemma i alla fall, bara att packa BB-väskan som är kvar. När packar/packade ni BB-väska?

• brommabebis jan13

Okej, då kanske det inte är någon panik än ;) Blir så stressad av alla gravidappar, forum och sådant där folk verkar ha allt klart minst en månad innan BF. Även min BM sa idag att det nog är dags att packa.. Jag har i alla fall skrivit en lista på det som ska packas, så om det blir brådis plötsligt går det nog rätt snabbt :)

• brommabebis jan13

Vad kul! Välkommen :D

Svar på tråden Gravida i Bromma med BF dec-mars