• Redaktör

    Familjelivs julkalender 10/12: Fototävling på temat snö - vinn en Brio spis!



    Var med och öppna luckan den 10 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en klassiska vit BRIO spis med en ugn och tre spisplattor. Rolig leksak för barn som börjat intressera sig för matlagning och som vill laga mat på sitt vis. Spisen har fyra knappar som kontrollerar temperaturen på plattorna och är vit och svart. Värde cirka 299 kronor.
    Här kan du läsa mer om leksaken.

    För att vinna vill vi att du laddar upp ett foto på temat snö! Det ska vara ett foto som du tagit själv, men motivet bestämmer du. En vacker naturbild, barn som åker pulka, snöhögen som du borde skotta bort...
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna Briospisen. Bäst foto i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 10/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 11/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 10/12: Fototävling på temat snö - vinn en Brio spis!
  • Lonlely Wolf


    Jag flyttade från Norrbotten till södra Sverige för att slippa snön då man alltid hörde att barnen i södra Sverige inte kan åka skidor eller pulka,  gröna jul, men nog har det varit snö rika vintrar här med. Då jag har fibromyalgi så mår jag dåligt av kyla och snön gör det jobbigt att gå säkert så får jag mer ont i muskler och leder av att spänna mig för att inte halka.

    Visst är det vackert med snö bättre det än slask och mörker, men det gör mig sjukare.

    Jag vill vinna spisen till mina barnbarn då jag har ont om pengar. Det skulle vara fint och se dem leka vid spisen och laga mat. Leka och Lära.      
  • Zinjulu

    En snötokig liten tjej som är helt förundrar över detta konstiga som kommer från himlen! Gott att äta är det med



    Denna lilla tjejen älskar att "laga" mat! Tyvärr så gick hennes spis sönder i somras och hon har saknat den varje dag... Tänk vilken lycka det hade varit att få en ny sådan spis! Ingen skulle bli gladare än hon!
     
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Nevadita

    Vi hann iallafall ta in tvätten... Cool




    Motivering:
    För en Osby-bo att få denna spis
    vore ju ett skojigt pris
    Dottern älskar att baka och laga mat
    med BRIOs hjälp kan hon fylla nallarnas fat 
    en julkapp som heter duga
    skulle passa bra i vår lilla stuga         


    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Nevadita

    julkapp? Vad är det? skulle stå julKLAPP, kan tänkas Oskyldig


    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Min lycka


    Snöig nyårsnatt -11 med fyrverkeri.
    De vita prickarna på bilden är snöflingor som kommer ner. 

    Ju fler kockar,desto sämre soppa brukar det heta..Det vet jag dock inte,men att det blir trångt i köket o vid spisen när det ska lagas mat,det har jag märkt. Så en extra spis hade underlättat. Glad
  • Hannarqvist


    Min 8 månaders prins i årets första snöfall, som lyckades landa på 50 cm på bara några timmar här uppe i Vilhelmina. 

    Vill vinna denna leksaks-spis till min sambos 3 åriga pojke som är väldigt intresserad av kök och mat! Han önskar sig en sånhär och skulle bli överlycklig :) 
  • Liljan77


    " Ute är mörkt o kallt"  eller varför inte " hej mitt vinterland".
    I vilket fall så passar både bild och sång bra ihop med att det snart är lucia och då vill vi ha snön.

    Vi vill vinna för att:
    Pepparkaksformar,grytlappar,förkläde o kockmössa....japp det kan vi bocka av,men vart är spisen?
    Den står skriven på önskelistan. 
  • Hjärta i norr

    Efter en dag av smärre kaos i Sthlm med strul i kollektivtrafik osv. hämtade jag min son på förskolan som då gav mig ett barns perspektiv på all den nyfallna snön och kastade sig i driva efter driva med stort leende på läpparna och ett sånt där underbart äkta skratt som bara barn kan få till! 



    Varför vi skulle vilja vinna spisen? För att sonen har allt som tänkas behövas för att leka kock, utom då spisen. Kastruller, bestick, förkläde och en livlig fantasi finns, men spisen den saknas.

  • TapetKlister

    I den här vagnen ligger en liten kille som idag inte är lika liten.
    Den här killen älskar att "laga mat" och favoritsysslan just nu är att riva ut alla saker ur lådorna i köket.
    Han använder elvispen som en dragleksak och kastrullerna använder han till att spela orkester.
    Springer runt med sked och tallrik gör han hela dagarna och matar både dockorna och julgranen, alla måste ju få bli mätta. 
    Jag tror att han skulle älska att få ett eget litet kök, där han kan bjuda mamma, pappa och lillasyster på mat ibland.



     
    Milliam <3
  • Livlig


    Så här såg det ut i Sthlms innerstad i veckan!! 
    Jag vill vinna för min dotter har just intresserat sig för matlagning och älskar att "koka mat" så nu fattas det bara en spis. 
Svar på tråden Familjelivs julkalender 10/12: Fototävling på temat snö - vinn en Brio spis!