• 1988mamma

Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??

Vi har en volvo v70, sonen på 5.5 år sitter i en brio bältesstol och dottern 1.5 år i en besafe izi kid.
    Nu väntar vi 3an som har fått ett maxi cosi babyskydd+bas. Förstår inte hur vi ska få plats med alla, det är redan supertrångt som det är. Funderar om man borde byta ut stolarna? Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??
  • Flickan och kråkan

Vill också ha tips, men för vår del finns nog ingen riktigt bra lösning. Har en snart 5-åring och en 3,5-åring som åker bakåt i varsin britax hi-way. Båda är ganska små för sin ålder så vi vill ha dem baklänges ett bra tag till. Väntar nummer tre till sommaren.

En vuxen får klättra över någon av stolarna och sitta mellan två barn i baksätet

• MoonFlight

Vi hade en fram och dom andra två på sidorna bak så man fick ta sig över ena stolen. Dock inte problem eftersom det var bälteskudde

• 1988mamma

Vi har airbag i framsätet som måste kopplas ur på verkstad + att det känns lättare för den vuxna att slippa klättra över alla barn i bak :) Men verkar ju omöjligt att få plats med alla :S

• mamau

Vi hade en skoda oktavia innan trean kom. VI insåg att det inte funkar. och köpte en 7-sitsig seat alhambra. Supernöjd!

• Tjolanta

Vi har en Suzuki liana halvkombi, alltså en liten bil.. Satte babyskyddet i mitten bak (det enda bältet bak som räckte till) och bilkuddarna på varsin sida. Funkar hur bra som helst! Vi har också airbag fram som måste kopplas ur på verkstad och det är tydligen jätte dyrt!

• Marina80

Vi hade också en Volvo V70. Gav upp när trean var två månader och köpte en Chevrolet transport. Myyyycke lättare.

• cosinus

VI hade 2 bakåtvända stolar i vår toyota avensis. En i mitten (britax duoflex) och en bredvid (britax highway) sen en bältesstol på andra ytterkanten (eller så satt den vuxna där och bältesstolen fram).

Jag köpte medvetet så smala stolar jag kunde så att det skulle rymmas bak.

• Höghus

Vi har bebisen fram och de stora barnen i bältesstolar bak. Vuxen nr 2 får när vi är alla 5 i bilen också åka bak.

• Höghus

Vi har alltså också en volvokombi. Jag känner mest att jag absolut inte vill ha bebisen bak där ingen vuxen kan se honom/han inte kan se mig.

• Stumpan83

Just nu har vi bakåtvänt i mitten och framåtvända på sidorna. Tidigare när vi hade två som åkte baklänges hade vi den större i framsätet och den minste bakom (båda bakåtvända) sedan fick en person "klättra över" den framåtvända stolen. Enda sättet att få plats med två bakåt i en SAAB kombi.

Svar på tråden Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??