Inlägg från: milli79 |Visa alla inlägg
  • milli79

Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??

Vi funderar oxå... men vi måste ändå byta bil eftersom mannen bara hyr vår bil på företaget fram till jan. Får nog bli en 7sitsig Hyundai Santa Fe någon som har en sådan och har koll på hur det funkar med barnsäten??

Tänker i oxå lite som er FruSen att vända sonen framåt till våren/sommaren. Han fyller 4 i juli och är väldigt lång. Han sitter inte bra bakåtvänd nu ändå med fötterna. Får väl se hur det blir med ny bil. Min man är oxå lång och det vore skönt att ha en stor bil där man kan låta fler åka med om man behöver nån gång.  

• milli79
    Bambusa skrev 2012-12-11 03:18:00 följande:
     vänd inte före 5år..  britax twoway är en smidig stol med stora innermått, den rymmer barn till 120cm bakåtvänt, de har ja aldrig vart med om att barnpå 4-5år är så långa..
    vi har en volvo 240 och har haft två twoway och en kraftig mamma (jag) i baksätet..  de funkade fint.. längsta barnet i mitten för benutrymmets skull..  hellre knäna under hakan än bryten nacke!

stänga av krockkudden i fram å ha största barnet där funkar med, de blir ofta väldigt bra benutrymme då, och den andra vuxna bakom föraren.. två babyskydd i bas klämmer man lätt in i bak (ja har suttit så i en 940med..) även suttit i 940 med två akta graco Cosmic Comfort, men dom är korta i ryggen och inget att rekomendera om man har långa barn då man lär köpa en till bakåtvänd vid 2-2½år.. min korta dotter böt  bort sin vid 3år, men hon hade fått plats ett tag till, men vi köpte en britax two way åt henne då, den va mkt bekvämer tyckte hon..   
    Det handlar ju om att få rum i bilen oxå. Jag vill ha bebisen bredvid mig och sitta i mitten bak. Kommer ha ett säte bakåtvänt där fram . Annars får vi ha bebisen bredvid sonen och det känns inte så tryggt med tanke på att vi gör långresor. Blir nog väldigt svårt att kliva i bilen med 2 bakåtvända bilstolar... men vi får väl se hur vi löser det när bebisen kommit och hur det ser ut i bilen vilken det nu blir.  Kanske blir det 7sitsig och att det går att ha ett säte bak då...
Svar på tråden Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??