Inlägg från: PreciousDivine |Visa alla inlägg
  • PreciousDivine

Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??

FruSen skrev 2012-12-07 23:58:58 följande:
    Hoppar in här för tips. Har en v70, en man som är 2 meter lång, en dotter på 3 1/2 år och väntar tvillingar till våren. Shit pommesfrites säger jag bara! Maken är så lång att det inte ryms en bakåtvänd stol eller babyskydd bakom förarsätet då han kör. Babyskydden måste ha bas vilket gör att de tar mer plats, detta pga bilens korta bälten. De når inte runt ett babyskydd...
    Dottern är redan nu stor för sin ålder och vi funderar på att vända henne framåt när hon fyllt 4 (fyller år i april). Hon kan då sitta framåtvänd bakom förarplatsen. Men rymmer man då två babyskydd med bas bak? Jag vill helst ha dem bak, dottern har alltid åkt bak och det har fungerat jättebra.
    Det kan ju även gå att koppla ur airbagen, ha ett babyskydd fram, ett bakom passagerarsätet och dottern i mitten. En vuxen får då åka bakom maken men det blir ganska trångt om man inte är liten och nätt...
    Vi har brio babyskydd med bas och jag tycker de är rätt små. Tänk dock på att man inte kan ha babyskydd med stödben (som brios har) i mitten om den är en upphöjning på golvet där.
  • PreciousDivine
    FruSen skrev 2012-12-12 12:17:08 följande:
    Jaha, har brio's babyskydd stödben? Alltså basen?
    Ja, det har den.
Svar på tråden Ni med 3 barn i baksätet, hur gör ni??