• fiori84

90´s music please come back !!

Jag är uppvuxen med 90 talets musik med bl a boys 2 men, brandy, montell jordan, bsb, n sync, byran adams, bon jovi, brandy, next mm, listan kan bli hur lång som helst. Jag tycker synd om dagens ungdomar som måste växa upp med dagens musik med t e x nikki minaj, one direction och alla dess hiphop artister utan nån bra budskap. Dagens artister kan skriva vilket skit låt som helst på bara 5 min och kalla det musik, musiken idag har ingen själ, ingen mening och ingen rytm som det grjorde på 90 talet. Åh vad jag saknar 90 talets RNB DET är musik Hjärta

Alla ni 90´s music lovers, vilka var era favorit artister/grupper på den tiden? vad saknar ni mest från den tiden. Berätta och låt oss drömma oss bort till 90 talet för en stund Cool

• Svar på tråden 90´s music please come back !!
  • Psykbryt

90-talet för mig är grunge och postgrunge - Soundgarden, Alice In Chains, Pearl Jam, Stone Temple Pilots och såklart Nirvana!

Det var också för mig personligen en väg in i den progressiva världen - och det var Dream Theater som fick mig intresserad av den genren!

• fiori84

Tycker det är så kul att se hur olika folk är...det finns lika många musik smaker som det finns människor i världen liksom Drömmer för mig var all about the sould and RnB...babyface, donell jones, boys2men, mariah carey, whitney houston mfl...those were the days!

Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • Duckan

Jag hade också en r'n'b-era på 90-talet, iaf om man kollar in mina skivor: R Kelly (skämskudde idag), Mary J Blige, Blackstreet m fl. Har inte lyssnat på detta på flera år dock. Vissa grejer är bra, men mycket har jag nog växt ifrån helt enkelt. Är allätare och lyssnade mycket på Kent då och det gör jag fortfarande.

• fiori84

Mary J blige är allitd på tapeten för mig Glad hon är en av flera odödliga ikoner inom RnB, R kelly har gjort några bra låtar men jag gillar inte honom som person.

• Duckan

fiori84, näe inte jag heller, därav skämskudden.

Finns ju massa mer som jag inte kommer på, men tex SWV och Eternal gillade jag också. Det kan ha att göra med att de ofta sjöng om hjärta och smärta och jag var väl mest olyckligt kär under den eran . Bob Marley ska jag inte glömma!

• fiori84

SWV är bra men inte eternal, dom var bara en i mängen av många artiser och Bob Marley is the king of reagge...honom kan ingen tävla mot. Men också 90 talets usher var bra, TLC, savage garden fast dom var inte rnb, prince mfl...finns hur många som helst. När det gäller svenska RnB, soul så var det mycker cajsa lisa ejemy, lisa nilsson, fre som gällde hos mig Drömmer

• Moonis

Lyssnar på det mesta men det som jag älskade va all rave, trance och techno som kom. Det gjordes grymt bra låtar inom detta som håller fortfarande. Även om det kommit några bra efter det också så är det ändå inte samma stuk och känsla. 

• fiori84

Där ser man Glad vad kul! men deras musik var skön, påminde lite om den amerikanska RnB soundet...vad har hänt med dom? har dom slutat göra musik eller?

• fiori84
    Moonis skrev 2013-01-21 16:26:40 följande:
    Lyssnar på det mesta men det som jag älskade va all rave, trance och techno som kom. Det gjordes grymt bra låtar inom detta som håller fortfarande. Även om det kommit några bra efter det också så är det ändå inte samma stuk och känsla. 
    Jag har ingen koll alls inom den genren, vilka var stora inom 90 talet? inom den genren dvs
Svar på tråden 90´s music please come back !!