• rödnos

Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig

Alltså, bebisen ligger rätt väl skyddad så du kan nog vara lugn. Skulle du få blödningar är det ju en annan sak men om inte så är det säkert lugnt.
    Min 2,5 åring är rätt hårdhänt med min mage oxå ( vecka 34) och magen har fått sig en och annan spark, hopp etc. Det gör nog mest ont på oss mammor tänker jag. :)

• rödnos

Ja det kan ju sätta igång sammandragningar oxå har jag märkt. Men samtidigt är vi ju omföderskor båda två och de känns iaf för mig sjukt mycket mer denna gången.
    Vissa dagar får jag lägga mig på jobbet för jag kan varken stå eller sitta pga dem. Jättejobbigt faktiskt.
    Har du ringt 1177 och frågat dem? Gör det om du är orolig. Jag kände inte denna bebisen ordentligt förrän i vecka 23...
    Skulle tro du kan få ett ultraljud för att lugna dig. Det får man iaf här i Gbg.

• rödnos

Ah ok, då håller jag tummarna att allt är fint med din lille knodd! :) men det tror jag säkert! :)

• rödnos

Jellybeanbaby - klart hon är "vild", hon är ju ett 1,5 år gammalt barn! självklart pratar man med det blivande storasyskonet men som du kanske känner till så funkar inte barn (speciellt så små) så att de direkt gör som man säger, om alls. ) tror nog TS har sagt till flera ggr, det är samma här. Ena stunden ska det klappas och gosas med bebisen i magen, i nästa är den dum och i vägen för att storasyster inte får plats att ligga el dyl.
    Men, som sagt, höst troligt är bebisen ok även om vi mammor fått ont.

• rödnos

I VG regionen ringer man först 1177 för att få råd. Gynakuten, Sahlgrenska, åker man till och får ofta vänta många timmar såvida man inte är mer eller mindre medvetslös eftersom det är just en akutmottagning.

Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig