Inlägg från: Läkerol |Visa alla inlägg
  • Läkerol

Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig

Hej. Vår dotter på 1.5 år låg mellan oss i sängen, hon sparkade på mitt lår och jag halv sov. Rätt som det är skickar hon i med karate spark rätt i min gravid mage. Gjorde snor ont och jag skrek rakt ut. Kissnödig var jag också! Har haft mol värk i livmodern, så gick upp och lag mig efter frukost. Efter tag kommer sambo och dotter upp till mig i sängen, det första vår lilla "huligan" gör är att hoppa på min mage! Hon stod i sängen och trodde väl att jag busade när jag låg nerkrupen under täcket. Vips kastade hon sig på magen, kändes som luften gick ur mig och att bebis höll på tryckas ut. Ligger och vilar och är såklart orolig. Är i v 20.

• Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig
  • Läkerol

Tack för era inlägg, har molande värk kvar, har känt lite sprattel, det är det enda jag också börjat känna denna vecka.

Förlossningen skulle avfärda mig, på min ort är de bestämda och orkar inte med oroliga trams mammor.

Det är vårt andra gemensamma, men har två sedan tidigare så det är mitt fjärde barn och vet hur förlossningen fungerar.

När jag väntade andra barnet hoppade första på magen som då var två år, fick inte komma in för koll eftersom de ansåg att jag skulle på rutin ultraljud två veckor senare.

• Läkerol

Ja, eller så är det bara mot mig de varit otrevliga.

Har kollat en gång extra under de två sista graviditeterna, pga olika anledningar.

Men då har jag talat med 1177 som bett mig ringa förlossning.

Har hört saker som " egentligen har vi inte tid, men vi kan ju inte säga ifrån"

Eller mammor är så oroliga idag, du ska se att det inte är någon fara!"

Ringt 1177 nu, hon tyckte jag skulle vila och ta det lugnt, jag fick räkna med ömm mage sa hon.

Skulle det förvärras eller fortsätta trycka neråt skulle jag återkomma.

Känns som ett konstant tryck på magen, som kramp och tryck.

Mår lite lätt illa och är mycket ömm.

Hon frågade om jag märkt något fostervattens läkage, men svårt då jag ständigt har lite urin trägning.

• Läkerol
    rödnos skrev 2012-12-08 17:04:06 följande:
    Alltså, bebisen ligger rätt väl skyddad så du kan nog vara lugn. Skulle du få blödningar är det ju en annan sak men om inte så är det säkert lugnt.

Min 2,5 åring är rätt hårdhänt med min mage oxå ( vecka 34) och magen har fått sig en och annan spark, hopp etc. Det gör nog mest ont på oss mammor tänker jag. :)

Okej, tack!

Det hade underlättat om man känt bebis, så man vet att den lille rör sig.

Har fortfarande ont och för första gången får jag sammandragningar ;-(

Ligger ned mest, har mycket ont.
  • Läkerol
    millana skrev 2012-12-08 16:43:39 följande:
    Får man fråga vart du bor?? Tycker att det är lite samma lika här!! Förra grav när jag började blöda så ringde jag akutgyn fick till svar att så länge du inte störtblöder eller går dubbelvikt av smärta kan du avvakta!!! :( 1 v senare vart det akut op pga utomkvedes

Gävle
  • Läkerol
    rödnos skrev 2012-12-08 22:34:19 följande:
    Ja det kan ju sätta igång sammandragningar oxå har jag märkt. Men samtidigt är vi ju omföderskor båda två och de känns iaf för mig sjukt mycket mer denna gången.

Vissa dagar får jag lägga mig på jobbet för jag kan varken stå eller sitta pga dem. Jättejobbigt faktiskt.

Har du ringt 1177 och frågat dem? Gör det om du är orolig. Jag kände inte denna bebisen ordentligt förrän i vecka 23...

Skulle tro du kan få ett ultraljud för att lugna dig. Det får man iaf här i Gbg.

Tack för tipset.

Kolla mitt tidigare inlägg, har talat med 1177, hon beordra vila och sängliggande. Skulle återkomma om det blev förändringar åt det sämre hållet.

Skönt att veta att fler känt sent.
  • Läkerol
    Mamma till W skrev 2012-12-09 00:55:26 följande:
    Ring gyn, det är dit du ska vända dig före v 23...

Gyn, då är det via 1177 jag lär ringa. Akut tider på helg.

Varit öm hela natten, sovit dåligt.

Men känns bättre idag.
  • Läkerol

Har nu varit upp och ätit frukost.

Har fortfarande molande Mensvärks liknande smärta i hela magen princip.

Känns att den drar ihop sig lite då och då.

Ömm också.

Men jag hoppas som ni skriver att det förmodligen gått bra, hoppas bebis ligger skyddad.

Igår kväll satt jag framför tv,n och dottern höll på dona, rätt som det är får jag en flata på magen.

Då sa pappa till henne ordentligt!

Måste verkligen hålla koll.

Första gången hon går till attack såhär mycket.

• Läkerol
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-09 12:23:54 följande:
    "går till attack"

Dålig formulering. Men menade att hon inte gjort sådant här förr
  • Läkerol
    Persimon skrev 2012-12-09 12:48:36 följande:
    Är jag den enda som reagerar på vilka ord ts använder?

Vandalisera och gå till attack?  

Det är sådana här person som är farliga!

Varför hetsa upp sig på fel ordval!

Jag har haft det svårt att med skrift och tal.

Överskriften vandalisera valde jag av den anledning för att få intresse i mitt inlägg, annars kanske någon skulle hoppa över och läsa, då många är oroliga och nojjiga i sin graviditet.

Nöjd med svaren och lämnar nu tråden.
  • Läkerol
    Elin 885 skrev 2012-12-09 14:41:38 följande:
    varför röt du inte åt henne att man inte får hoppa på folk?

För att hon bara är ett barn på 1.5 år!
  • Läkerol

Hej.

Jag vet inte om det gått bra...
    BF 27 April...

Min dotter har fått in flera rejäla sparkar, händer minst varannan dag. Hon är bara 17 månader och är trotsig nu.
    Sparkar, slåss och skriker vid, frukost,påklädning,avklädning,nattning. 
    Borsta tänder är värst, då har jag henne flygandes in i magen med huvud,armbågar,ben och knän.

Jag mår jätte illa när hon far runt sådär och träffar magen, som nu i v 38 står rätt ut och är hård.

Nu finns det inte så mycket skydd för liten där inne mer, än fostervatten och huden.
    Min dotter sover dåligt på nätterna och har fått "natt skräck" rätt som det är vaknar jag av en "karate" spark rätt i magen av att hon far runt och är ledsen/arg.

Jag har försökt ha täcke eller kudde mellan oss, men ni med små barn vet hur de far runt och lägger sig på tvären.

Bara att gilla läget har jag insett.

En gång när jag skulle lyfta i henne i kundvagns sittdelen, protesterade hon så vilt att jag fick två rejäla sparkar av hennes vinter stövlar. Jag mådde så illa att jag sedan kräktes när vi kom ut ur affären...

Ringde förlossningen och de sa att sålänge bebisen rör sig och inget blod kommer är det ingen fara. Men klart bebis rörde sig vilt, när den fick sig en sådan känga...

Hoppas bara att allt är okej nu.

Sedan till de som skriver att det gäller att tala om för henne att vara försiktigt, ni har då inte haft rejält trotsiga barn!

Här åker frukost skålarna med yoghur/gröt i golvet om hon inte får ha kanel på gröten själv.

Får hon inte smöra brödet själv kastar hon assietten i golvet, bits och rivs...
    Rejält chockande humör har vår lilla ängel fått...                                  

Svar på tråden Min dotter vandaliserade min gravid mage, orolig