Min son fick en VÄLDIGT billig present på sitt födelsedagskalas....
Oj då, 50-80 kr tycker jag är perfekt, avskyr när det blir upphausat kring presenter på barnkalas, blir helt förskräckt när barnen kommer med presenter som kostar 200 kr.
Oj då, 50-80 kr tycker jag är perfekt, avskyr när det blir upphausat kring presenter på barnkalas, blir helt förskräckt när barnen kommer med presenter som kostar 200 kr.
å herre gud det här va pinsamt å läsa
Skojar du?!
Du tycker inte att man måste ge för mycket pengar, men ändå klagar du? Är du så ofta, att du säger en sak men menar egentligen något annat?
50 är lagomt när det handlar om barnkalas!
alltså ni bjuder på ett simpelt enkelt barnkalas med bara lite tårta och så har du mage att känna dig "kränkt" för att sonen fick en önskad figur han samlar på för en femtiolapp....
öhh? Hur tänkte du nu?
Men tänk om det råkar vara tre kalas på en månad, då ska man alltså punga ut med 600kr! Det är ju inte inom rimlighetens gränser alls.
Tycker att man ska uppskatta tanken bakom presenten inte priset.
Jag själv brukar rota igenom fyndlådorna på toys'rus och köper på mig ett gäng leksaker på en gång för mellan 15-50kr som sedan kan ges bort på barnkalas. Och vi har det gott ställt men jag gillar inte att det ska vara så hypat för det finns de som faktiskt inte har råd, som vänder på varje krona för att kunna få mat på bordet, de där 200kr kanske för dem är en halv veckas mat!
Det är inte priset på gåvan som är det viktiga det är omtanken bakom gåvan!