• Anonym (snålt?)

    Min son fick en VÄLDIGT billig present på sitt födelsedagskalas....

    Idag hade min son 6årskalas och hade bjudit de flesta i sin klass. Vi bestämde att varken ha det superenkelt eller överdådigt, det var lite tårta och lekar och umgänge bara. Det var en del föräldrar med också, allt var väldigt lyckat och trevligt.

    Vi hade bjudit in en pojke från min sons klass som kom på kalaset och lämnade fram ett litet paket till min son. Det visade sig innehålla en actionfigur med båt, en av de allra billigaste grejerna som går att få tag på  från den samlarserien (typ 50 kr) och visst blev min son glad, men jag tycker det är lite konstigt att ge en sådan billig sak.... Men jag kanske är girig? detta var alltså den enda presenten min son fick från denna pojke, inte något kort heller.  Av alla andra barn fick han en sak för åtminstone 100-200 kr och jag menar inte att man måste lägga så mkt pengar, absolut  inte! Men tycker det blev lite pinsam stämning när min son öppnade, ungefär som att få en penna i julklapp ungefär.

    Pojkens mamma ringde min häromdagen och undrade vad min son  önskade sig och jag svarade "Actiongubbar ur X serien, men det är verkligen inte ett måste med en present" och jag tycker ändå att man borde förstå att det är ju bara något man säger, normalt sett tar man väl med sig en present? Ja, ni gjorde hon ju det, javisst, men det var verkligen den billigaste billigaste man kan få tag i....

    Är jag snål?? ska jag antyda något eller låtsas som ingenting? ge hennes son något lika billigt tillbaka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-09 11:28
    Nej, jag kommer inte kontakta mamman och vi får se om min son går på den andra pojkens kalas i framtiden, har inte bestämt det än. Beror också på om de fortsätter vara kompisar.

    Jag har fattat nu att 50 kronor tydligen är en normal summa för ett barnkalas, visste helt enkelt inte det. Är jävligt sårande och irriterande att hela tiden kallas för idiot och gris och liknande enbart pga en ENKEL FRÅGA.

    Men visst, ni har väl rätt i att jag varit girig då. Kalaset var iaf lyckat och det är viktigast.

  • Svar på tråden Min son fick en VÄLDIGT billig present på sitt födelsedagskalas....
  • Anonym

    Oj då, 50-80 kr tycker jag är perfekt, avskyr när det blir upphausat kring presenter på barnkalas, blir helt förskräckt när barnen kommer med presenter som kostar 200 kr.

  • Anonym

    Du tycker inte att man måste ge för mycket pengar, men ändå klagar du? Är du så ofta, att du säger en sak men menar egentligen något annat?

  • Anonym
    Mary Jo skrev 2012-12-08 21:11:24 följande:
    Ja du är snål. 50 kr är lagomt tycker jag.
    Snål vet jag inte men girig är hon iaf.
  • Anonym (gf)

    ojdå...

    under hundra spänn om det inte är bästa kompisen.

  • yodi
    Anonym skrev 2012-12-08 21:10:27 följande:
    Oj då, 50-80 kr tycker jag är perfekt, avskyr när det blir upphausat kring presenter på barnkalas, blir helt förskräckt när barnen kommer med presenter som kostar 200 kr.
Svar på tråden Min son fick en VÄLDIGT billig present på sitt födelsedagskalas....