• Anonym (hett)

    Killar!!! Snälla berätta vad som är sexigt hos en tjej!

    Vad tycker ni är sexigt hos en tjej? Utseende, personlighet, klädstil... Vad blir ni mest tända på när tjejen gör eller har på sig? TELL ME!!!!!

  • Svar på tråden Killar!!! Snälla berätta vad som är sexigt hos en tjej!
  • Anonym (.)

    Tjej som är ung, snygg & sexig och inte bortskämd med ett skarpt huvud. Det skulle jag vilja ha.

  • Glassomanen

    Det som är attraktivt och sexigt hos en tjej utseendemässigt är om hon klär sig snyggt, tex kjol, klänning och snygga skor till. Då menar jag INTE gympadojjor. det finns fan inget fulare än tjejer som kränger på sig ett par snygga skinnbrallor som spänner över baken, men som istället för ett par snygga stövlar eller stövletter drar på sig ett par gympaskor.
    Skitfult.
    Men om vi återgår till klänning, kjol så är det snyggt och sexigt om hon har svarta nylonstrumpor till. Klänningen får inte hänga som en säck, typ miss Ellie i Dallas, utan den ska ska smita åt över kroppen och sitta snyggt.
    Tjejen ska ha snyggt smink på ögonen, och visst läppstft kan vara sexigt ibland om det inte kletas på för mycket så tänderna är röda.
    Usch, det är direkt äckligt.

    Men inget av det här spelar nån roll om tjejen är stöddig, överlägsen eller allmänt uppblåst. Såna brudar går bort.
    Men ett vackert leende och ödmjuk attityd ihop med ovanstående utseendebeskrivning så är hon en fullpoängare enligt mig.

  • Anonym (Sol)

    Vad tycker ni om intelligenta kvinnor? Tycker ni att intelligens är attraktivt hos en kvinna? Jag är en gift trebarns mamma. Jag jobbar som sjuksköterska. Jag lever ett helt vanligt liv. Har utseendet för mig. Män anser att jag är vacker och ser bra ut. Har fått höra från min psykolog att jag är väldigt intelligent, Mensa nivå enligt henne. Jag är inte med i Mensa, har inte ens testat min intelligens.

    Jag föredrar män som jag kan diskutera med. Jag vill diskutera i stort sett allt, älskar att reflektera, analysera och djupdyka i saker. Det kan jag göra med min man. Ibland tycker han dock att det blir lite för mycket av det hela. Ibland säger min man att jag pratar hela tiden. Han blev intresserad av mig pga mitt utseende.

    Han tyckte att jag var vacker och sexig. Jag har frågat honom. Sedan upptäckte han att han även kunde diskutera med mig. Han sade att det finns många vackra kvinnor men sedan har de inte mera än sitt utseende. Så var det inte med mig. Han började upptäcka min insida och min begåvning. Han blev attraherad av vem jag var som person. Vi har varit tillsammans i snart 25 år.

    Jag blir väldigt attraherad av intelligens. Utseendet hos en man är inte lika viktigt. Hellre än väldigt intelligent ful man än en snygg obegåvad man. En man måste kunna möta mig på alla plan.

  • Anonym (xxx)
    Anonym (hett) skrev 2012-12-08 22:59:19 följande:

    Vad tycker ni är sexigt hos en tjej? Utseende, personlighet, klädstil... Vad blir ni mest tända på när tjejen gör eller har på sig? TELL ME!!!!!


    Stora bröst, långt hår, vita tänder, platt mage, hård rumpa och helrakad streckfitta.
  • HappyPerson
    Anonym (Sol) skrev 2017-09-30 20:13:49 följande:

    Vad tycker ni om intelligenta kvinnor? Tycker ni att intelligens är attraktivt hos en kvinna? Jag är en gift trebarns mamma. Jag jobbar som sjuksköterska. Jag lever ett helt vanligt liv. Har utseendet för mig. Män anser att jag är vacker och ser bra ut. Har fått höra från min psykolog att jag är väldigt intelligent, Mensa nivå enligt henne. Jag är inte med i Mensa, har inte ens testat min intelligens.

    Jag föredrar män som jag kan diskutera med. Jag vill diskutera i stort sett allt, älskar att reflektera, analysera och djupdyka i saker. Det kan jag göra med min man. Ibland tycker han dock att det blir lite för mycket av det hela. Ibland säger min man att jag pratar hela tiden. Han blev intresserad av mig pga mitt utseende.

    Han tyckte att jag var vacker och sexig. Jag har frågat honom. Sedan upptäckte han att han även kunde diskutera med mig. Han sade att det finns många vackra kvinnor men sedan har de inte mera än sitt utseende. Så var det inte med mig. Han började upptäcka min insida och min begåvning. Han blev attraherad av vem jag var som person. Vi har varit tillsammans i snart 25 år.

    Jag blir väldigt attraherad av intelligens. Utseendet hos en man är inte lika viktigt. Hellre än väldigt intelligent ful man än en snygg obegåvad man. En man måste kunna möta mig på alla plan.


    Intelligens är sexigt i alla lägen! :)
  • Bondi

    Jag är svag för blicken...en blick som säger "knulla mig" är oerhört sexigt..;)

  • Tom Araya
    Anonym (hett) skrev 2012-12-08 22:59:19 följande:

    Vad tycker ni är sexigt hos en tjej? Utseende, personlighet, klädstil... Vad blir ni mest tända på när tjejen gör eller har på sig? TELL ME!!!!!


    Jag skulle kunna reducera den här listan till vad som gör en tjej sexig om det bara handlade om sex. Men jag har valt att ta med allt som för mig gör henne attraktiv, alltså både känslomässigt och för den sexuella åtrån.
    Men för mig förstärks den sexuella åtrån som kan finnas på ytan om jag dessutom känner något för henne.

    Utseende:
    Jag föredrar brunetter och riktigt långt hår tycker jag är sexigt. Hon får gärna ha bröst som är lite större än små. Fyllig och välformad rumpa är oerhört sexigt.
    Jag har svårt för väldigt smala tjejer, då föredrar jag nästan hellre några kilo för mycket.

    Personlighet och beteende:
    Glad, trevlig, lugn och sansad, visar empati utan att vara överdrivet blödig.
    Värme, intelligens/sunt förnuft, mental styrka, humor, lugn och sansad (ingen dramaqueen med kort stubin) är vad jag tycker är attraktivt.
    Jag gillar också när tjejer är kreativa, händiga, kan laga mat och gillar god och bra mat.
    Sexuellt bejakande, vågar visa sin sexuella lust och vågar visa sig naken, vara sexig, tro på att hon är sexig, åtminstone inför mina ögon o.s.v.
    Stor sexlust är också ett stort plus och för min del får hon gärna var lite undergiven i sängen, utan att för den delen vara helt passiv. Vilja och våga prova lite och gilla lite omväxling.
    Gillar att ha kul utan att för den sakens skull vara oansvarig i vardagens måsten.
    Hon får absolut inte vara den utnyttjande typen som bara förser sig och inte ser andras behov.
    Hon får inte vara den som hela tiden ska hävda hur bra hon är och trycka ner andra.

    Klädstil:
    Jag tycker om klassisk kvinnlig klädstil och lite rockig stil (typ jeans, svart topp och skinnjacka). Kjol och klänning är sexigt. Gärna lång klänning om somrarna där man ser kroppens former.
    Det är trevligt och upphetsande om hon hettar till det med klädseln någon gång ibland... typ stayups, korsett, snygga och sexiga underkläder i spets eller troslöst under en kjol eller klänning...

    Jag har länge letat efter denna kvinna, men inte hittat henne och därför varit singel under stora delar av mitt liv.
    En gång trodde jag att jag hade hittat henne, men hon kände inte likadant för mig.
    Andra gånger har jag hittat någon som jag uppfattat som tillräckligt nära... det har varierat lite i hur länge det hållit, men inget har varit så illa att jag ångrat mig.
    Nu har jag hittat en kvinna jag för första gången inlett samboskap med, alltså hyfsat nära på många punkter. Man måste också vara realistisk om man ska slippa vara ensam och jag inser ju att jag själv har brister, så jag måste naturligtvis acceptera detsamma hos andra.


  • Tom Araya
    Tom Araya skrev 2017-10-01 14:20:14 följande:

    Utseende:
    Jag föredrar brunetter och riktigt långt hår tycker jag är sexigt.


    Även svart, rött, rödbrunt hår, naturligt eller färgat är snyggt och sexigt.
  • Anonym (Sol)
    HappyPerson skrev 2017-10-01 13:41:27 följande:

    Intelligens är sexigt i alla lägen! :)


    Håller med dig.
Svar på tråden Killar!!! Snälla berätta vad som är sexigt hos en tjej!