• Anonym

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vet inte vilken rubrik jag ska lägga detta under men ville att folk skulle kunna vara anonyma.
    Så...hur lång tid tog det innan ni flyttade ihop?
    Vad var orsaken till att ni flyttade ihop så tidig/sent?
    Hade ni barn?
    Hur gick det sen?
    Sökte/köpte ni gemensam bostad då eller flyttade någon in till den andra?     

• Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?
  • Anonym

Vi flyttade ihopa 2 månader efter vi träffats då flyttade jag till min sambos lght. Anledningen var att jag blev gravid och vi valde behålla. Nu e det över två år sen och vi väntar vårt andra barn. Och vi har det super bra tillsammans. Ja ja lite tjafs då och då men det ingår:)

• Anonym

Efter en månad :) vi är gifta nu och lika lyckliga :) jag flyttade in hos honom eftersom han hade en större lägenhet :) hyrde ut min i ett år och sålde den sen, vi hade bostadsrätter, vi visste att det var rätt helt enkelt! Varför vänta då?

• Anonym

Jadu... träffades våren 2011, flyttade ihop hösten 2011 och han var otrogen vintern 2012 så det gick åt SKOGEN!

• Anonym

Ett tips kolla upp killen så att han inte är otrogen och vill att du ska flytta in!

Var ihop med en pajas i våras som ville flytta ihop. Han hade egen villa och så. I våras frågade han mig och att bli sambo? Ja, sa nej för att idioten var med på dejtsidor och letade efter en trogen tjej! Han förstod inte varför jag sa nej. Men vem f*n vill bo ihop med en otrogen idiot?!  

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2012-12-08 23:13:23 följande:
    Vi flyttade ihop 9 månader efter att vi hade träffats
    Flyttade ihop då vi blev gravida med vår dotter efter 2 månaders förhållande (  jag gick på p-spruta men blev ändå gravid)
    Jag hade en son sen innan, och väntade då dottern när vi flyttade ihop
    Det har gått väldigt bra... Hållt i hop i 2,5 år och skall gifta oss om 4 dagar
    Jag flyttade in till min sambo 
    Oooh samma dag som vi (Giftermål alltså)

Sambon och jag träffades i början av sep 2011, förlovade oss 11-11-11, gifter oss 12-12-12.
    Fast vi hade varit vänner i tio år innan och vi hade avstånd mellan oss, dock inte superlångt, 14 mil, men drygt ändå.

• Anonym

Det tog oss sex månader för han bodde redan här och kunde inte flytta. Jag flyttade tio mil med mitt barn då till honom (av olika anledningar kunde hans pappa inte ha honom) och vi har varit ihop i sjutton år nu och har två egna barn tillsammans. Det var hans hus och det har fungerat bra. 

• Anonym

Vi flyttade ihop i princip direkt i praktiken i och med att jag bodde hemma och han hade eget. Så jag flyttade till honom. Efter det har vi flyttat ytterligare 3 ggr och de 2 senaste lägenheterna har vi stått tillsammans på eftersom jag också gått klart skolan och haft jobb.

Nu har vi en son på 1 år och en hund tillsammans också.

4 år sen vi träffades.

• Anonym

Flyttade ihop efter ca 3½ års förhållande. Jag flyttade in hos honom.Vi har varit tillsammans i lite över 7 år.

• Anonym

Tre samboförhållanden senare så har jag insett att jag är på tok för beroende av privatliv och därmed helt omöjlig att bo ihop med. Därför blir det inget mer samboende för min del :D

• Anonym

Ni som flyttat ihop väldigt snabbt. Hur kändes det att det blir vardag snabbt? Jag menar t ex att en går upp tidigt och den andra senare osv. Kändes inte det konstigt i början? Speciellt när nån flyttar in till den andre?

• Anonym

Idun: tänkte mer som på dig då när du flyttade on i hans lgh. Kändes det inte konstigt att bli själv "kvar" i början?

• Anonym
    Anonym (Vardag) skrev 2012-12-10 18:28:05 följande:
    Jo, jag kan tycka att det kändes konstigt i början att vara i någon annans lägenhet när denna person inte är där. Detta speciellt då han dessutom jobbar natt och kändes konstigt att sitta ensam i hans lägenhet från halv sex på kvällen och gå och lägga sig där ensam tills han kom hem framåt halv sex. Dock var väl fördelen för vår skull att vi då hade möjlighet att ses inte enbart på helgen, utan även på eftermiddagarna innan han åkte till jobbet, som annars knappt vart möjligt  

Kommer än idag ihåg känslan av att bli "lämnad kvar" där när han åkte till jobbet och även någon gång innan när jag fått nyckel och var hemma innan honom att gå in i någon annans bostad när inte denna var hemma, En konstig känsla som man dock snabbt vande sig vid.  

ok har din kille sagt något om hur han upplevde det att det kändes när du var i "hans" hem?
  • Anonym

Flyttade ihop efter en vecka. anledningen var att vi båda sökte lägenhet på samma ort. detta var för 1,5 år sedan och det har gått bra :)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 18:33:59 följande:
    Flyttade ihop efter en vecka. anledningen var att vi båda sökte lägenhet på samma ort. detta var för 1,5 år sedan och det har gått bra :)

Hur "säker" och hur "kär" kände du dig efter 1 v?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-10 18:37:37 följande:

Hur "säker" och hur "kär" kände du dig efter 1 v?
    Väldigt säker. Hade haft kontakt i ett par månader innan men blev officiellt ett par veckan innan vi flyttade tillsammans.
  • Anonym
    Anonym (Vardag) skrev 2012-12-10 18:39:00 följande:
    Inte vad jag kan komma ihåg så här drygt 2 ½ år senare, men minns att han sa något i stil med att du kan ju stanna kvar om du vill men jag måste åka till jobbet nu. 

Sen var det främst hans förslag att jag skulle flytta in till honom, då jag hade en studentbostad som jag inte visste riktigt hur jag skulle göra med, i om att jag inte visste om jag skulle få jobb eller om jag skulle ta en till kurs i brist på arbete. Då föreslog han att jag skulle flytta in till honom för det inte krävdes några köpoäng. Sen så hade han flyttat in i lägenheten i mars samma år, och jag flytta in inofficiellt veckan innan midsommar, så kanske hade känts annorlunda för honom också om han bott där en längre tid, än som nu då han knappt hade bott in sig själv.

Kanske har missat det men inte sett det någonstans hur din situation såg ut. 

Dejtat endast en månad men pga min livssituation med mitt jobb bl a så är det svårt att träffas. Jag är dock lite rädd att "förstöra" nåt eftersom vi inte alls känner varandra så bra än men samtidigt känns det som om vi aldrig kommer göra det heller om vi inte flyttar ihop...
  • Anonym
    UngMamma25 skrev 2012-12-10 19:31:54 följande:
    Jag flyttade in till min make direkt när vi blivit ihop. (för 2½år sedan.)
    Och nu har vi varit gifta i 7 månader snart!

Jag har en son sedan en tidigare relation och en med maken.

Jag blev gravid direkt. (men det var inte orsaken till varför jag flyttade in direkt, det var för jag blev utsatt av misshandel, hot och våldtäkt av mitt ex..)

hur funkade det när du hade barn innan? när barnet inte kände din nya kille?
  • Anonym

Träffade min blivande sambo i februari efter en tids chattande på en dejtingsajt. Vi åkte fram och tillbaka under hela våren till varandra (50 mil). Sen bestämde vi oss för att prova att bo ihop på semestern i 5 veckor i hans hemstad. Fungerade bra och under hösten bestämde vi oss för att jag skulle söka jobb i hans hemstad. Fick jobb i mars året efter, sålde lägenhet, sa upp mig och flyttade.

Så drygt ett år tog det för oss att flytta ihop i hans lägenhet, där vi snart har bott i 5 år, fått en dotter och en bebis på väg närsomhelst. Köpt hus i somras som vi renoverar. Men det har inte varit en dans på rosor, men han är mitt allt och det finns ingen annan som jag hellre delar mitt liv med.  

Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?