Inlägg från: Anonym (Vardag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vardag)

Hur snabbt flyttade ni ihop?

Vi blev ihop 12 maj 2010, flyttade mer eller mindre in hos honom redan innan midsommar men skrev mig inte där förrän slutet av juli 2010, hade dock min studentlägenhet uthyrd i andra hand fram till januari 2011, ifall något skulle hända.  Förlova oss juli 2011. 

Haft några upp och nedgångar och kan såhär i efterhand fundera kring om det i visst avseende vart bättre att vänta med att flytta ihop några månader så man lärt känna varandra lite mer och vardagen inte hunnit ikapp lika fort. 

• Anonym (Vardag)
    Anonym skrev 2012-12-10 16:15:53 följande:
    Ni som flyttat ihop väldigt snabbt. Hur kändes det att det blir vardag snabbt? Jag menar t ex att en går upp tidigt och den andra senare osv. Kändes inte det konstigt i början? Speciellt när nån flyttar in till den andre?
    Jo, jag kan tycka att det kändes konstigt i början att vara i någon annans lägenhet när denna person inte är där. Detta speciellt då han dessutom jobbar natt och kändes konstigt att sitta ensam i hans lägenhet från halv sex på kvällen och gå och lägga sig där ensam tills han kom hem framåt halv sex. Dock var väl fördelen för vår skull att vi då hade möjlighet att ses inte enbart på helgen, utan även på eftermiddagarna innan han åkte till jobbet, som annars knappt vart möjligt  

Kommer än idag ihåg känslan av att bli "lämnad kvar" där när han åkte till jobbet och även någon gång innan när jag fått nyckel och var hemma innan honom att gå in i någon annans bostad när inte denna var hemma, En konstig känsla som man dock snabbt vande sig vid.  
  • Anonym (Vardag)
    Anonym skrev 2012-12-10 18:30:56 följande:

ok har din kille sagt något om hur han upplevde det att det kändes när du var i "hans" hem?
    Inte vad jag kan komma ihåg så här drygt 2 ½ år senare, men minns att han sa något i stil med att du kan ju stanna kvar om du vill men jag måste åka till jobbet nu. 

Sen var det främst hans förslag att jag skulle flytta in till honom, då jag hade en studentbostad som jag inte visste riktigt hur jag skulle göra med, i om att jag inte visste om jag skulle få jobb eller om jag skulle ta en till kurs i brist på arbete. Då föreslog han att jag skulle flytta in till honom för det inte krävdes några köpoäng. Sen så hade han flyttat in i lägenheten i mars samma år, och jag flytta in inofficiellt veckan innan midsommar, så kanske hade känts annorlunda för honom också om han bott där en längre tid, än som nu då han knappt hade bott in sig själv.

Kanske har missat det men inte sett det någonstans hur din situation såg ut. 
  • Anonym (Vardag)
    Anonym skrev 2012-12-10 18:54:08 följande:

Dejtat endast en månad men pga min livssituation med mitt jobb bl a så är det svårt att träffas. Jag är dock lite rädd att "förstöra" nåt eftersom vi inte alls känner varandra så bra än men samtidigt känns det som om vi aldrig kommer göra det heller om vi inte flyttar ihop...
    Det låter jobbigt att vara tvungna att leta för att kunna hitta tider som passar båda :-/ Du är inte ledig något nu i mellandagarna så att ni har möjlighet att bo tillsammans då och i alla fall ha möjlighet att umgås under en lite längre period? Det bra att ta det lugnt med att flytta ihop om man är osäker på relationen men samtidigt så kanske det kan vara värt att chansa om det ger er större möjligheter att ses under de förutsättningarna än att vänta,  och inte kunna ses alltför ofta, och riskera att allt rinner ut i sanden.  
  • Anonym (Vardag)
    Anonym (Speedo) skrev 2012-12-11 03:55:06 följande:
    Tack sa mycket! Och nej vi hade bara pratat pa telefon totalt 30 timmar totalt kanske for att min kompis bad mig hjalpa den har killen med lite grejer sa jag forsokte vara hjalpsam (hade sambo sa hade inte en tanke pa nagot romantiskt med den har killen).. Jag gjorde slut med min sambo efter nagra samtal da jag insag att jag definitivt ville mer an bara hjalpa honom, tycker inte att man ska ha sambo om man fatt kanslor for nagon annan aven om man aldrig ens traffats.

Nagon vecka senare traffade jag den har killen for forsta gangen och nar han sag mig sa han bara 'Ah herregud' och kysste mig innan han ens sagt hej och sen dess har vi bott ihop och varit tillsammans och sen gifta da efter 7 veckor :) Lite snabba puckar kanske haha men vet man att det ar den ratta sa vet man :)
    Det var en spännande historia du hade  Jo, jag tror att man innerst inne vet om det är den "rätta" när man träffar honom, men inte alltid man vågar lita på det och ge upp det säkra för något nytt spännande, 
Svar på tråden Hur snabbt flyttade ni ihop?