• Anonym

Pepparkaksgubben är rasistisk!

I så fall tycker jag de ska förbjuda tomtar med DET kan vara stötande mot alla överviktiga...
    Menar tomten ska ju vara fet så folk kan ju ta anstöt på det...

• Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 11:27:08 följande:
    Det är många offerkoftor som dras på i den här tråden.

"Offerkoftor"? Gud vilket förutsägbart kvinnligt maktspråk!
  • Anonym

Om fågeln var svart så är det nog dumt att säga något annat.

Men å andra sidan så kommer nog snart färgen svart att förbjudas i sverige.
    och om några generationer så kommer vi inte att kunna urskilja förger med svar brytning
    alla de nyanserna har växt bort från ögat. 

• Anonym
    cloudberry79 skrev 2012-12-09 12:47:57 följande:
    Som sagt... Man kan inte lita på att skolungarna har fattat rätt, och att gå ut i TIDNINGEN med ungarnas andrahandsinformation är ju bara så pinsamt... Här har läraren varit demokratisk och låtit barnen bestämma repertoaren och sen frågat om de verkligen inte ska ha några pepparkaksgubbar. Så var det med den saken.

Är det du som är läraren?
  • Anonym

Om jag var läraren så skulle jag också snabbt gå ut med en dementi. Blir lite som med han på kulturhuset som skulle bannlysa TinTin hahahahahahaha. Efter ett tag så börjar man väl fatta att man har varit urbota korkad.

• Anonym
    LillGris skrev 2012-12-09 15:52:02 följande:

Om du med bannlysa menar "flytta från barnbiblioteket"

Ja ursäkta ordvalet. Spelar ingen roll vad den där tomten gjorde. Korkat var det i kubik.
  • Anonym
    Marie Juana och Herr Oin skrev 2012-12-09 14:21:54 följande:
    Så bra, bara ett missförstånd. Ingen blir kränkt av mörka bakverk. Vi får utropa detta till negerbollens dag.

Ja det är värt att fira. Och visst är det fantastiskt att det gick att få tag på läraren idag på en söndag och reda ut detta "missförstånd"
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 16:18:58 följande:
    Jag är förundrad över hur lite människor faktiskt tänker.

Tintin ska flyttas några meter och ni får för er att det ska ordnas bokbål på Sergelstorg. Någon mamma missförstår en lärare, ni tror att afrikaner blivit kränkta av pepparkaksgubbar och skriker om att man snart inte får vara svensk i det här jävla landet längre.

Ingen tror väl att afrikaner blir kränkta av pepparkakevisan!!! Det var en lärare som fått hybris och börjat ta sig själv på för stort allvar. Och vad gäller TinTin-tramset så var det så pinsamt dumt så man fick ta fram skämskuddar både till ögon och öron. "Bokbål på Sergels torg"? Nu är det väl du som drar alledeles för långtgående slutsatser? 
  • Anonym
    Delia skrev 2012-12-09 16:48:33 följande:
    Anonym: Fast nu var det ju ingen lärare som tagit sig själv på för stort allvar utan en mamma som missförstått hela grejen och tagit för givet att det handlade om att det var rasistiskt med pepparkaksgubbar.

Och nej jag överdriver inte, jag har hört människor skrika om bokbål i tintinfrågan flera gånger.

TinTin på bokbål? Du måste byta umgänge!
  • Anonym
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-12-09 16:39:55 följande:
    Intressant att hon skriver:
    Jag ska sjunga nationalsången och får jag en pojk ska
    han få klä ut sig till pepparkaka NÄR HAN VILL

Utöver allt annat dravel då. Drömmer

Var det det enda du kunde skaka fram? En urblåst liten tjej?
Svar på tråden Pepparkaksgubben är rasistisk!