• Längtan efter ett syskon

En tråd för oss som väntar barn AUGUSTI 2013. Här kan vi följas åt och även lägga in magbilder :)

Äntligen efter 13 månaders försök fick jag plus på stickan på bim-7!!

Finally ska lillgrabben få ett syskon. Vi ville ha 2 barn tätt och tätt blir det. Om allt går som planerat kommer syskonet dagarna innna grabbens 2:års dag.

Denna tråden skapar jag för oss för att vi ska kunna diskutera våra graviditetskrämpor, dela magbilder om man vill eller på barnatriklar som har inhandlats!!

Det hade varit jätteroligt om fler vill följas åt i tråden tills förlossningen sen kan vi öppna en ny tråd kanske där vi kan följas åt efteråt :)  

HjärtaVÄLKOMMNAHjärta   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-11 11:45
    För att vi lättare ska kunna hålla koll på när vi alla har BF så har jag startat en BFlista i en annan tråd. följ länken nedan :) skriv in er och ändra era datum om ni blir fram eller bakförflyttade :)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m67902883.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-13 11:59
    Länk till bildtråden för våra vackra magar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-13 12:00
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69075267.html
  • Svar på tråden En tråd för oss som väntar barn AUGUSTI 2013. Här kan vi följas åt och även lägga in magbilder :)

Ahhaa :)

erbjuds llal det eller är det oftast att man brukar göra det efter man ahr fyllt 30 för att risken ökas? 

*alla

får skylla på tröttheten hahaha

fler än jag som börjar bli konstant illamående?
    Mitt ligger som en åksjuka mer eller mindre och värst är det efter jag har vilat :(    

• nenne31
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-12-15 22:00:31 följande:
    *alla

får skylla på tröttheten hahaha

fler än jag som börjar bli konstant illamående?
    Mitt ligger som en åksjuka mer eller mindre och värst är det efter jag har vilat :(    
    Jag hoppas det ingår får se vad min bm säger när man är på inskrivnings samtalet.
    Har någon bokat tid än?
    Står man ska göra det i den veckan jag e nu,men imed det e fjärde barnet så har jag nog inskrivning i ca v 10,så tänkte boka efter nyår är då i ca v 7.
    Nä mitt illamående har ej kommit men de lär det göra i ca v 6-7 kommer mitt slår aldrig fel...
    Däremot tröttheten finns redan,
    Hoppas det blir under kontroll bara.
    Postafen har hjälpt rba förut så hoppas på det nu med ..:)
    Har redan köpt...även salta kex att ga vid sängen innan jag går upp och salta katten tablett ask...haha veteran e man allt :)
  • IceCloud

Har erbjuds alla. När jag ringde och bokade tid till Mvc i september så lät det nästan som det var obligatoriskt...
    Jag har inte vågat ringa än denna gång. Hatar att behöva avboka tiden om det behövs...

nenne31 skrev 2012-12-15 22:35:20 följande:
    Jag hoppas det ingår får se vad min bm säger när man är på inskrivnings samtalet.
    Har någon bokat tid än?
    Står man ska göra det i den veckan jag e nu,men imed det e fjärde barnet så har jag nog inskrivning i ca v 10,så tänkte boka efter nyår är då i ca v 7.
    Nä mitt illamående har ej kommit men de lär det göra i ca v 6-7 kommer mitt slår aldrig fel...
    Däremot tröttheten finns redan,
    Hoppas det blir under kontroll bara.
    Postafen har hjälpt rba förut så hoppas på det nu med ..:)
    Har redan köpt...även salta kex att ga vid sängen innan jag går upp och salta katten tablett ask...haha veteran e man allt :)

prostafen funkade inte på mig :( blev snarare illamående av tab men jag ska hålla ut.
    bestämmde mig förra grav attjag ska INTEspy en enda gång för annars kommer jag får göra det hela grav och jag klarade det. men fyyy vad jag mådde dåligt.

jag tröttheten har jag hade i 2 veckor nu, skit jobbigt.

Jag jag har inskrivning den 3:e jan :)      
  • IceCloud

Mitt illamående blev mycket bättre med läkerol salvi förra gången :)
    Men mådde bara illa ca 5 veckor och så länge jag hade läkerolen och nötter att tugga på gick det bra.

• nenne31
    Längtan efter ett syskon skrev 2012-12-15 22:39:07 följande:

prostafen funkade inte på mig :( blev snarare illamående av tab men jag ska hålla ut.
    bestämmde mig förra grav attjag ska INTEspy en enda gång för annars kommer jag får göra det hela grav och jag klarade det. men fyyy vad jag mådde dåligt.

jag tröttheten har jag hade i 2 veckor nu, skit jobbigt.

Jag jag har inskrivning den 3:e jan :)      
    Ok usch ja ...jag e väldigt klökig och äckel magad hela mina graviditeter...men illamåendet brukar gå över efter ett par veckor.
    Vilken vecka är du i?
    IceCloud skrev 2012-12-15 22:39:54 följande:
    Mitt illamående blev mycket bättre med läkerol salvi förra gången :)
    Men mådde bara illa ca 5 veckor och så länge jag hade läkerolen och nötter att tugga på gick det bra.

tack för tipset :) får testa det. men sötsaker mår jag mer illa av nu. jag får nästan testa o se avd som funkar.

min vänninas kille kom förbi med weinerbröd häromdagen o uhhhh, hela dagen för förstörd efteråt 
    nenne31 skrev 2012-12-15 22:40:30 följande:
    Ok usch ja ...jag e väldigt klökig och äckel magad hela mina graviditeter...men illamåendet brukar gå över efter ett par veckor.
    Vilken vecka är du i?

v5+2. njo sist försvann mitt illamående ganska snabbt iaf innan v 12 vet jag såå bara o härda.

det är ju för en god sak 
  • carro93

sura apelsiner helst blodapeösiner funkar bra för mig att äta på morgon när man känner sig äcklig av mat ;)

Svar på tråden En tråd för oss som väntar barn AUGUSTI 2013. Här kan vi följas åt och även lägga in magbilder :)