Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

Köpa vuxen katt

De jag har erfarenhet är en övergiven inplockat från omgivningen. Troligen blev han utsparkad när husse dog för han var tam och mycket tillgiven och gick hur bra som helst. (Innan folk protesterar så var det ställt utom allt rimligt tvivel att han var övergiven. Han levde flera månader som hemlös och vi tog in honom efter första riktigt kalla natten i november.)

Den andra är en fd vanvårdskatt. Att hon levt halvt förvildad är mycket klart, hon kommer aldrig bli riktigt tam eller lita på mig till 100%. Hon funkar hur bra som helst så länge som jag ger fan i att klippa klor eller gör annat som får henne att uppfatta mig som opålitlig (läs tar till veterinären).

Jag håller med nemo1, ta en katt från ett katthem om du funderar på en vuxen katt och rasen inte är viktig.
    Så länge som du inte tar halvvilda som jag gjorde så kommer katten säkert att anpassa sig fint bara du fjäskar lite i början.

Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    nemo1 skrev 2012-12-09 19:44:13 följande:
    En katthemskatt kan absolut bli en innekatt. Ingen av katterna jag hjälper får gå ut och trivs utmärkt som innekatter. 
    Ingen av de katthemskatter jag har eller har haft har fått vara utekatter.
    Vanvårdskatten jag har nu vill för sitt liv inte utanför dörren igen och så är det ofta med fd hemlösningar, så det ger sig ofta självt.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Köpa vuxen katt