Inlägg från: LinneaJosie |Visa alla inlägg
  • LinneaJosie

avtal via mail, bindande???

Ett avtal om anställning är bindande, ja. Din chef har dessutom bevis för att avtal ingåtts (ditt mail). Hör med facket för att se om de kan hjälpa dig med utvägar. Din chef kan också välja att låta dig sluta tidigare, men jag skulle nog inte vara så pigg på det, då du faktiskt lämnar dem i sticket.

• LinneaJosie
    Anonym (hjälp!!) skrev 2012-12-09 22:44:46 följande:
    Jag  lämnar inte dem i sticket då jag säkerställde en annan som kan ta över, som redan finns där och som kan jobbet.... Saken är som så att denna chef har ingått i muntliga avtal tidigare, med en annan anställd men inte genomfört avtalet utan sagt upp personen i fråga. ' Han lovade min kolleda 100% tjänst efter nyår, i torsdags meddelade han henne att hon inte kan gå in 100% och hon kommer dessutom gå från de 50% hon har idag, till en timanställning...så ar är hans uppsägningstid osv i allt detta....  

Det hjälper tyvärr inte dig att han är oärlig, snarare tvärtom. Ring facket och se vad du kan göra. Arbetsrättsligt har han tyvärr en bättre position än du, eftersom avtal faktiskt träffats.
Svar på tråden avtal via mail, bindande???