• Redaktör

    Familjelivs julkalender 13/12: Fototävling på temat lucia - vinn Monster High-docka



    Var med och öppna luckan den 13 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en Monster High-docka! Frankie Stein har klätt up sig i en dräkt inspirerad av sin mor Frankesteins brud för festen, med en spektakuklär frisyr och kläder i svart och vitt. Innehåller 1 figur, 1 maskeraddräkt och 1 accessoar. Värde cirka 379 kronor.
    Här kan du läsa mer om leksaken.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av foto på temat lucia! Det kan vara barn i ett luciatåg, lussefika eller kanske dina finast julprydnader till lucia eller något annat.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna Monster High-dockan.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 13/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 14/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 13/12: Fototävling på temat lucia - vinn Monster High-docka
  • Lady Namárië

    Det har varit mycket snack om vad man få och inte får vara i luciatåg runt om i landet. Min 2½-åring trotsar alla traditioner genom att pilla hål i sidsömmen på tomteluvan och göra sig en "tomterymdhjälm".



    Motivering: Uppenbarligen har barnen hakat på mammas sci-fi-intresse lite väl hårt, och det är tydligt att barnen behöver inspireras inom skräck- och vampyrgenren så att vi får andra gemensamma intressen.
    So say we all
  • cheesecake3

     



    Mina Lusseklädda tjejer

    Monsterhigh dockan skulle göra min stora tjej överlycklig! Monster och spöken är just nu en stor favorit och likaså dockor av olika slag. Just monster/spök dockor har hon inte, så vet att de skulle bli väldigt populärt att få en sådan! Och jag lovar hon skulle nog ha den dag som natt haha. Allt hon gillar ska hon nämligen sova med sen också, Hjärta

  • CallGirl
    http://www.familjeliv.se/hem/callgirl/gallery/phpopesut.jpg

    Jag vill vinna för att kunna skicka julklappen vidare till projektet  "Julklappar till alla" (www.julklappartillalla.nu/) Varje år finns det barn i Sverige som inte får så många julklappar, om ens någon. "Julklappar till alla" är en insamling där privatpersoner och företag kan hjälpa till att ge dessa barn en julklapp och skulle jag vinna skulle jag donera priset till dem, för mina barn har redan nog många saker.
  • Snöviolen


    Mina storebröder gillar dockor, men om de vinner en Monsterhighdockan så låter de nog bli att ta min docka.
  • Göteborgsbruden


    Dottern gillar varken Barbiedockor eller liknande utan det enda som duger är Monster Highdockor och om hon fick en sån i julklapp skulle hon bli överlycklig!
    (¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Lillebror BF 28/1 2013 ♥¸.?°´¯)
  • ego


    Jag önskar jag kunde lägga upp en riktigt "lussig" bild på min (snart) treåring, men ungjäkeln VÄGRAR tomtekläder, pepparkaksgubbekläder, lucialinne och allt sånt.
    Han har lussat för mig i jeans och spindelmannen t-shirt. Jag fick höra bä bä vita lamm....haha
    Men lussebullar har vi ätit nu på morgonen iaf och det funkar det med

    Monster High-dockan skulle bli en perfekt julklapp till min systerdotter! Hon skulle verkligen gilla den (till skillnad från min lusse-marodör till son) fniss  
  • tessum


    Här var vi på väg till minstingens luciafirande och jag ville ta en fin bild på båda barnen, vilket är totalt omöjligt.
    Den här bilden speglar mina barn så otroligt bra!
    Jag fick min "fina bild" tillslut, då vi tog enskilda bilder på barnen och photoshopade ihop dem. Men denna blev det årets julkort =)

    Motivering till vinsten: Min äldsta flicka älskar Monster High men tyvärr har lillsyrran hittat spritpennor och målat ansiktena på alla hennes dockor svarta och nu i juletider har jag inte råd med en ny så hon hade blivit så glad om hon vann den.

  • TheSunset


    Detta är min dotter Julia som är 6 år.
    Hon har den senaste veckan tränat på sin vers som lyder:


    Ganska ensam står jag här, G har skylten som jag bär.


    Men idag så ligger lillebror sjuk.. Och jag skall jobba kvällen, jobbiga tider då jag jobbar i hemtjänsten.
    Detta betyder att det varken blir nå lussefirande för dottern eller hennes andra lillebror på 4 år. Då maken måste stanna hemma med sjuklingen. Då finns det ingen som kan gå på lussefirandet, utan vi får göra det bästa av situationen hemma .
    Jag känner mig som världens elakaste mamma Skulle vilja ge denna dockan till min dotter för att hon förtjänar den med allt slit hon har gjort för att lära sig sin vers utantill!


    Här har vi minstingen som ligger sänkt i hög feber..


    ★ Hampus 990910 ★ Julia 061101 ★ Maxmillian 081124 ★ Oskar 100723 ★
Svar på tråden Familjelivs julkalender 13/12: Fototävling på temat lucia - vinn Monster High-docka