• SweetSugarKiss

Vad ska jag äta?

Hej.

Var snart 3årsen jag fick min dotter o sen dess har jag inte alls varit nöjd med min kropp.. Vill gå ner 10 kg, väger idag 71kg o är 170 lång.

Jag har inga problem med att jag vet hur jag ska träna o få bort själva hänget utan det jag behöver hjälp med är kosten. Jag älskar inte mat o det kan gå flera timmar innan jag ens kommer på att jag inte ätit på hela dagen..Vet att det är dåligt. Jag är mera den personen som älskar sött o det vill jag jobba bort.

Hur ska jag äta för att gå ner i vikt o ändå få en snygg kropp med slanka muskler?
    Jag vill inte gärna ha ett matschema med 6 st omgångar per dag o äta o helst att det ska vara billig mat då jag bara har typ 2000 kr i månaden för mat för vår lilla familj på 2..

Snälla vägled mig lite. Så jag kommer igång.

• Svar på tråden Vad ska jag äta?
  • Träningsexpert Elmina

Planering är mitt bästa tips. Ät riktig mat och ditt sötsug kommer att avta. Sötsuget är kroppens sätt att ropa efter energi.

På nätet kryllar det av menyer, hitta de som passar dig och din familj och följ dem. Välj menyer med mycket grönsaker (gärna halva tallriken) samt magert protein och inte mycket feta såser så kommer du att gå ned i vikt.

En del är näringsberäknande och då kan du enkelt följa hur mycket energi du får i dig. Satsa på 500 kcal luncher och middagar för dig, mindre än så kommer göra att du inte orkar träna lika hårt. 

Jag vet att det även finns billiga menyer på nätet. Annars är ett tips att välja vegetariska menyer med mycket bönbiffar och rotfrukter. 

Svar på tråden Vad ska jag äta?