• sötarara

Ögonfransförlängning

Jag ska göra en ögonfransförlängning på onsdag och undrar om någon som har erfarenhet kan berätta lite om hur det går till, finns det olika längder av fransar? Svider det i ögonen? osv. Jag har ganska långa fransar sen innan, detta syns dock inte utan mascara, jag vill inte ha för långa för jag vill inte se ut som en transa.... så, någon? :)

• Svar på tråden Ögonfransförlängning
  • Smultronpajen88

Jag har haft, stod ut 1 vecka! Mina ögon klarade inte, så fick ta bort dem...
    Men det fanns olika längder mm, o man kunde välja om man ville ha längre på sidorna mm.
    Supersnyggt, men mina ögon klarade det inte. Kliade!!
    O så tog det såååå lång tid!

• alexias mamma

Beror på vart du går. Min kompis är grundare till lashia och jag går till henne varannan var tredje vecka. På mig gör det inte ont men det kan svida till lite när man först öppnar ögonen efter att hon satt på dom. Men det svider i typ 30 sek sen är det klart.
    Viktigt är dock att man går till någon som kan, annars blir det just så att fransarna limmats ihop och det svider och kliar...

• alexias mamma

Om du bara förklarar hur du vill ha det kommer utföraren veta vilken längd som blir bra. Själv har jag nu provat fransar som i vissa ljus skiftar i lila, så jävla snyggt och har fått mycket beröm. Man kan sminka med mascara om man vill men totalt onödigt

• Mariohn

Ok en fråga till. Trillar inte ens egna framsar av? Mina är jättekorta och fjantiga och jag vill ju inte bli av med dem. 

• HJ81

Se till att de sätter på en frans/frans, alltså att de sätter på en och en. Vissa sätter flera på en vilket inte dina egna fransar tycker om. De går lätt av då.

Om du har långa fransar skulle jag i stället färga dem. Även göra en permanent om de inte är uppböjda av naturen.

Jag har själv haft förlängning i omgångar och jag älskar det, det är lätt att bli fast. (Jag har dock ganska korta och raka naturliga fransar). Dock upplevde jag att när jag haft det en längre tid så tappade jag av mina egna fransar, trots att det gjorts på rätt sätt. En annan sak som jag tror många tycker är jobbigt är att du inte ska gnugga dig i ögonen. Så när du tvättar bort smink måste du vara väldigt försiktig.

Jag tyckte inte jag behövde mascara i början men efter ett tag la sig fransarna mer hur som helst så då ville jag gärna fixa till dem lite med mascara. Jag brukar köra på 14-15 mm men det är ganska långt. Tror kanske 10 kan vara lagom om du inte vill ha extrema, dock beror det nog på ögonstorlek också. Be henne/honom sätta på kortare på insidan av ögat och sedan längre och längre för naturligast effekt.

Gjorde inte ont annat än när jag precis öppnade ögonen.

Lycka till!

• viseversa

Min kompis hade såna. Assnyggt men sen fick hon en allergisk reaktion av limmet så hon fick ta bort dom igen.

• viseversa

Mariohn dom limmar på dom egna fransarna. Blir väldigt snyggt ich syns inte att det är låtsas. Dom ramlar så klart av när dom egna fransarna ramlar av. Därför får man göra om det lite då och då för att hålla det snyggt. Som att fixa hår och naglar ungefär. Man behöver inte mascara. Dom är långa svarta och täta ändå.

• Mariohn
    viseversa skrev 2012-12-10 21:52:55 följande:
    Mariohn dom limmar på dom egna fransarna. Blir väldigt snyggt ich syns inte att det är låtsas. Dom ramlar så klart av när dom egna fransarna ramlar av. Därför får man göra om det lite då och då för att hålla det snyggt. Som att fixa hår och naglar ungefär. Man behöver inte mascara. Dom är långa svarta och täta ändå.
    IIIIIIIIIIIIIIIIIIH!! Då kommer jag ju att vara helt jäkla franslös om jag inte gör om det? 
  • viseversa

Haha nej man tappat ju alltid sina fransar oavsett. Du kommer ju ha dina egna kvar. Det är ju samma med håret. Man tappar gamla strån och nya växer ut. Samma med fransarna.

• sötarara
    alexias mamma skrev 2012-12-11 21:42:07 följande:
    Får man fråga vart du ska gå mågonstans? Är det i sthlm?
    Oj ursäkta sent svar! Ja, jag var i Sthlm vid Mariatorget. Fick ett erbjudande via groupon. Salong Ambrosia. Det var mycket bra. Jag är jättenöjd :)
Svar på tråden Ögonfransförlängning