Anonym (...) skrev 2012-12-11 11:57:20 följande:
De brukar rekommendera den större storleken till de som genomgått vaginala förlossningar samt de som har väldigt riklig mens.
Själv har jag enbart det senare, och jag tycker det är superenkelt med både införande och urtagande.
Förut hade jag supertampong plus binda, men kunde ändå läcka. Nu har jag bara min menskopp och läcker inte ens nattetid..
Så det är XL jag ska satsa på då? Ibland så har mest som spottings och blödning bara 2 dagar och då känns XL som för stor, men jag är som sagt helt novis på detta område.
Någon som har någon erfarenhet av den m-kopp som apoteket säljer? Tror den heter Lumenette och finns i 3 storlekar och när jag läste om storlek M så lät det som min storlek medans den innan i S var för kvinnor som inte har fött barn och storleken efter L var för kvinnor med riklig mens och så riklig mens har jag inte haft annat än första mensen efter en förlossning då jag läcker igenom plus tampong och nattbinda på 2 timmar om jag inte byter och inte kan sova då pga alla byten, men så är det inte annars utan bara då.