Inlägg från: ForReal |Visa alla inlägg
  • ForReal

Ta in utekatt!

Tant Herta skrev 2012-12-12 17:03:54 följande:
    Jo jag tror det kan bli en väldigt svår omställning, de har varit utomhus i flera år nu, vi tog in den ena av dom en gång och han fick diarre och spydde ner hela köket!

Det är faktiskt djur och djur klarar av att vara utomhus om de är friska, har päls och tillgång till mat och vatten! :)

Ska kolla med veterinär! 
    Så om en människa fick diarré och spydde när den var inomhus så är den allergisk mot att vara inne? :) Varför ska du fråga en veterinär om en katt kan vara inne? Jag fattar inte frågan faktiskt, förlåt. Självklart kan du ta in dina katter.
  • ForReal
    Tant Herta skrev 2012-12-13 14:50:18 följande:
    Nej jag tog honom inte till en veterinär? Varför skulle jag göra det? Han reagerade på värmen inne och mådde som en prins när han äntligen fick komma ut igen!

Jag har katter eftersom jag inte vill ha massa möss i stall och ladugårdar!

Det är ett rovdjur som trivs bäst att vara ute och jaga, ville bara veta om fler märkt av att de kan bli sjuka av att helt plötsligt efter flera år av uteliv komma in i värmen!
    Men snälla, det där har du ju bara hittat på. Det finns ingen sån diagnos att man spyr ner ett helt kök för att man tycker det är för varmt inne. Katter är ökendjur så tror nog inte det ens var ett problem. 
  • ForReal

Min katt brukar ligga under mitt täcke om nätterna. Undrar varför hon inte spyr av det? Cool

• ForReal
    Tant Herta skrev 2012-12-15 08:59:03 följande:
    Så ni tror på fullt allvar att en djur som varit utomhus hela sitt liv inte skulle bli sjuk av att helt plötsligt komma in! :)

Varför får inte de andra djuren köldskador av att vara ute?

Mina katter mår prima, de har sina sovplatser i ett varmt och tryggt stall, de har sitt arbete med att jaga möss på gården!

Jo min ena katt blev skitdålig av att vara inne, inget fel på honom när han kom ut! :)

Ni är allt bra okunniga och riktigt roliga! 

Ja det tror vi nog alla, du verkar inte riktigt kunna uttrycka dig om du ursäktar :) om du skriver först att det berodde på värmen och sen var det nåt annat. Det är dock fortfarande lika troligt att katten spydde av att han ätit en dålig råtta än för att han var inne, så snälla dra inga slutsatser. I så fall är du okunnig :)

Svar på tråden Ta in utekatt!