Inlägg från: Singoallaa |Visa alla inlägg
  • Singoallaa

Ta in utekatt!

Klart att du ska ta in dina katter när det är svinkallt ute och djupt med snö!! Det är ditt ansvar att sköta och ta hand om dina djur!

• Singoallaa
    nemo1 skrev 2012-12-12 18:11:27 följande:
    Varför frågar du om du redan har inställningen att de inte får vara inne? Att katten fick diarré och spydde kan omöjligt ha varit pga att den fick vara inne. Eftersom de aldrig får komma in så har du ju ingen aning om hur de mår i magen i vanliga fall. Har du ens avmaskat, vaccinerat, kastrerat, idmärkt och försäkrat katterna?  Förstår ärligt talat inte varför man har katterna när man aldrig har dom hemma hos sig och kelar med dom? Det är ju det bästa som finns att ha några varma katter hos sig i sängen på natten. 

Fattar ej varför man inte ill ta in sina fina katter om kvällarna när det är -20 grader ute nu och snö och is överallt!? De kan ju vara ute någon timme per dag i så fall! Oansvarigt av did! Det är din SKYLDIGHET som djurägare att vårda vid sjukdom, att ge värme vid kyla, ge mat vid hunger osv! Vad är det du inte fattar!? De har sedan resten av året att åter vara ute, när vintern släppt sitt grepp! Fan ta dig i kragen TS!
  • Singoallaa
    Tant Herta skrev 2012-12-13 14:50:18 följande:
    Nej jag tog honom inte till en veterinär? Varför skulle jag göra det? Han reagerade på värmen inne och mådde som en prins när han äntligen fick komma ut igen! Jag har katter eftersom jag inte vill ha massa möss i stall och ladugårdar! Det är ett rovdjur som trivs bäst att vara ute och jaga, ville bara veta om fler märkt av att de kan bli sjuka av att helt plötsligt efter flera år av uteliv komma in i värmen!

Hahaha, nej din katt skulle bara må bra i värmen och att bli ompysslad för en gångs skull som vem som helst efter att ha varit ute i den här enorma kylan! Din katt var dålig av andra orsaker, och kanske mår fortfarande dåligt eftersom du inte kollade upp vad det var med katten!
Svar på tråden Ta in utekatt!