Inlägg från: pralinen86 |Visa alla inlägg
  • pralinen86

pappor...

Är barnet planerat? Är ni tillsammans?
    Jag tänker att det kanske inte är så konstigt om han inte är så närvarande om det inte var ett barn han planerat. Dessutom är 17 år ganska ungt och att bli pappa är en väldigt stor sak, han kanske helt enkelt inte känner sig mogen...

• pralinen86
    Emelie94 skrev 2012-12-11 16:40:31 följande:

nej hon va inte de. men vi bestämde tillsammans att hon skulle födas och han sa hela tiden att han skulle finnas, hjälpa till, alltså va en pappa. nej, inte längre. 
     nej, jag tror inte de. men då tycker jag inte man låtsas som de heller :/ tror helt enkelt att de mest varit hans mamma som velat allt och velat komma hit så han gjort som hon vill... 
    Ja, han kanske försöker vara alla till lags och det låter ju bra att säga att "hon är allt för mig", men det brukar märkas ganska tydligt om det verkligen stämmer.
    Nu vet jag inte alls hur han är som person, men om du vill att din dotter ska få växa upp med honom som pappa så kanske du helt enkelt får vänta tills han mognat och känner sig redo. Det kan ju ta tid, men det kanske är värt det?
  • pralinen86

Jag tänkte mer att om du vill att din dotter ska få en bra relation med honom och så småningom få växa upp till viss del med honom, så kanske det bästa är att bara låta honom vara tills han själv känner att han vill träffas och spendera tid med sin dotter.

Vad vill du? Vill du inte att hans mamma ska träffa henne?

• pralinen86

Men att ta massa bilder som han lägger upp på facebook och att han låser in sig på toaletten för att byta blöja låter faktiskt som att han verkligen försöker, även om det kanske blir lite fel. Men hade han inte brytt sig om henne så hade han inte tagit några bilder och han hade väl absolut inte låst in sig för att byta blöjan.
    Det kan ju vara så att han tycker det är pinsamt att han inte vet hur man byter en blöja. Prova att byta någon gång när han är med, för att visa. Du behöver ju inte säga något, men gör det långsamt så han hinner se hur han ska göra.
    Du kanske kan prata med honom och hans mamma (tillsammans med dina föräldrar) om hur ni ska göra framöver?

• pralinen86
    Emelie94 skrev 2012-12-12 15:20:40 följande:

hur kan de med att lägga upp bilder betyda att han försöker? :/ jo de där med att byta blöja så tycker ju jag hans mamma skullle ha fråga hur de gick iaf.

får inte plats i badrummet båda... så han får plats att kunna se alltså. men dessutom får jag inte ha henne när dom är här... dom släpper henne inte en sekund.. 
    För många är facebook ett väldigt viktigt verktyg för att dela med sig av sitt liv. Hade han inte brytt sig om barnet så hade han antagligen inte lagt upp några bilder på henne på facebook. För honom är det kanske ett sätt att visa att han är en stolt pappa, medan det kanske är svårare för honom att fråga dig om hur det är med henne osv. Alla har vi olika sätt att visa "uppskattning" på...
Svar på tråden pappor...