• Elisa82

    Ngn som nyss börjat sin utredning som vill följas åt?

    Påbörjade våran utredning idag, har försökt att få barn i 10 månader. Inte så lång tid jämfört med vissa här inne men för mig känns det som en evighet. Så idag var alltså första besöket, fick lämna blodprov och maken fick också lämna prov. Svar om en månad, önskar tiden går fort fram tills dess. Någon mer som nyss påbörjat sin utredning eller ska, som vill följas åt?

  • Svar på tråden Ngn som nyss börjat sin utredning som vill följas åt?
  • Thotis90
    JeGn skrev 2013-01-30 19:52:21 följande:
    Har ni haft med era respektiva på undersökningen? Min man kommer få följa me på freda och se vad dom kollar efter och hur allt går till :) Jag fick jätte mensverk under tiden jag åt provera men har inte känt nått nu under pergotime :)
    Vi kommer att bli kallade till två besök och då skall båda vara närvarande.
  • Elisa82

    Min sambo har varit med på allt. Han har varit ledig alla de dagar då vi har varit där, han hade inte tagit ledigt för att tex följa med mig på spolningen. Nästa gång är det uppföljningssamtal och då måste vi båda vara med.

  • Pernilla1974

    Min man har varit med på allt utan sista ultraljudet, för att kolla äggblåsorna efter att jag ätit Pergotime. Sen valde jag att gå själv till kuratorn, men han erbjöd sig att följa med Hjärta
    Jag e han evigt tacksam att ha var med på spolningen. Mådde så dåligt efteråt....
    Vi har båda förklarat för våra chefer att vi håller på med en utredning. Min man jobbar ikapp en del lördagar för att få vara ledig några timmar här och där nu...

  • Mennie
    Pernilla1974 skrev 2013-01-30 20:27:21 följande:
    Min man har varit med på allt utan sista ultraljudet, för att kolla äggblåsorna efter att jag ätit Pergotime. Sen valde jag att gå själv till kuratorn, men han erbjöd sig att följa med Hjärta
    Jag e han evigt tacksam att ha var med på spolningen. Mådde så dåligt efteråt....
    Vi har båda förklarat för våra chefer att vi håller på med en utredning. Min man jobbar ikapp en del lördagar för att få vara ledig några timmar här och där nu...
    Härligt, jag skulle inte heller vilja göra spolning etc med min man. Hittils har han varit med på allt utom ett extra gynekologbesök jag gjorde medan han var på jobb och det tog bara 5 minuter. Jag vill absolut ha honom med på allt som är ens lite extra, blodprov och sådant kan jag förstås gå på själv om det skulle behövas, men alla samtal och dylikt vill vi göra tillsammans Hjärta Kändes så bra idag då vi båda gått på våra blodprover som behövs till utredningen och efter det gick vi till en butik och köpte babykläder för att jag ville muntra upp mig.  Baby Jag vill verkligen hålla hoppet uppe och tänka positivt fastän detta inte är det lättaste jag varit med om direkt. Obestämd
  • Thotis90
    Mennie skrev 2013-01-30 21:15:21 följande:
    Härligt, jag skulle inte heller vilja göra spolning etc med min man. Hittils har han varit med på allt utom ett extra gynekologbesök jag gjorde medan han var på jobb och det tog bara 5 minuter. Jag vill absolut ha honom med på allt som är ens lite extra, blodprov och sådant kan jag förstås gå på själv om det skulle behövas, men alla samtal och dylikt vill vi göra tillsammans Hjärta Kändes så bra idag då vi båda gått på våra blodprover som behövs till utredningen och efter det gick vi till en butik och köpte babykläder för att jag ville muntra upp mig.  Baby Jag vill verkligen hålla hoppet uppe och tänka positivt fastän detta inte är det lättaste jag varit med om direkt. Obestämd
    Jag är tvärtom... Jag har börjat sälja av och ge bort mina bebissaker då hoppet sakta, men säkert tynar bort.
  • Pernilla1974
    Mennie skrev 2013-01-30 21:15:21 följande:
    Härligt, jag skulle inte heller vilja göra spolning etc med min man. Hittils har han varit med på allt utom ett extra gynekologbesök jag gjorde medan han var på jobb och det tog bara 5 minuter. Jag vill absolut ha honom med på allt som är ens lite extra, blodprov och sådant kan jag förstås gå på själv om det skulle behövas, men alla samtal och dylikt vill vi göra tillsammans Hjärta Kändes så bra idag då vi båda gått på våra blodprover som behövs till utredningen och efter det gick vi till en butik och köpte babykläder för att jag ville muntra upp mig.  Baby Jag vill verkligen hålla hoppet uppe och tänka positivt fastän detta inte är det lättaste jag varit med om direkt. Obestämd
    Jag vågar inte köpa massa bäbisprylar eller kläder än. Skulle bli så jävla lessen om jag hade köpt massa o det senare visar sig att vi inte kan få barn... Men alla är vi olika, o tur e väl det Glad
  • Flikkan

    Hade sex för ett dygn sedan.
    Då hade jag precis tagit ett äl-test som precis skulle gå över till positivt.
    Nu har jag tagit ett till som visar starkt positivt och undrar nu om spermierna från 24 timmar sedan kan räcka gott och väl för denna ägglossningen?

    Blir inget nu, kanske sent imorgon kväll/natt men tror jag det är försent då det nästan var positivt för ett dygn sedan?
    Vad tror ni?

  • Mennie
    Pernilla1974 skrev 2013-01-30 21:58:24 följande:
    Jag vågar inte köpa massa bäbisprylar eller kläder än. Skulle bli så jävla lessen om jag hade köpt massa o det senare visar sig att vi inte kan få barn... Men alla är vi olika, o tur e väl det Glad
    Så tänkte jag också förut. Men jag vet att jag på ett sätt eller annat kommer att få ett barn, adoption är inte alls uteslutet för oss. Även om vi inte får adoptera en bebis så har jag i alla fall fått ha lite bebiskläder i garderoben som jag går och tittar på ibland under processen Flört

    Hur har ni andra tänkt med adoption? Det är ju inte ännu aktuellt för oss, vi kommer nog att försöka flera år till innan vi "ger upp" helt eftersom jag och min man ännu är för unga för att adoptera, tror gränsen går vid 25 år. Jag kommer bara ihåg att jag var positivt inställd till adoption också före vi försökte skaffa barn. Jag tänkte liksom att "om vi inte lyckas så skulle jag gärna adoptera, för det viktigaste för mig är att ha ett barn, inte varifrån det kommer".

    Men jag vet att det är ett känsligt ämne och jag förstår absolut om alla inte ser det som ett alternativ, det behöver man ju inte heller göra. För många är ju det biologiska barnet drömmen, och det förstår jag så väl {#emotions_dlg.flower}
  • Pernilla1974
    Mennie skrev 2013-01-31 09:43:11 följande:
    Så tänkte jag också förut. Men jag vet att jag på ett sätt eller annat kommer att få ett barn, adoption är inte alls uteslutet för oss. Även om vi inte får adoptera en bebis så har jag i alla fall fått ha lite bebiskläder i garderoben som jag går och tittar på ibland under processen Flört

    Hur har ni andra tänkt med adoption? Det är ju inte ännu aktuellt för oss, vi kommer nog att försöka flera år till innan vi "ger upp" helt eftersom jag och min man ännu är för unga för att adoptera, tror gränsen går vid 25 år. Jag kommer bara ihåg att jag var positivt inställd till adoption också före vi försökte skaffa barn. Jag tänkte liksom att "om vi inte lyckas så skulle jag gärna adoptera, för det viktigaste för mig är att ha ett barn, inte varifrån det kommer".

    Men jag vet att det är ett känsligt ämne och jag förstår absolut om alla inte ser det som ett alternativ, det behöver man ju inte heller göra. För många är ju det biologiska barnet drömmen, och det förstår jag så väl {#emotions_dlg.flower}
    Har inte tänkt på adoption i dom banorna än....
    Har däremot börjat att kolla upp IVF, bla priser i Linköping.
    Har även hört att det är billigare i Danmark än i Sverige.
    Ska sätta mig en kväll och mejla runt lite, så man vet vad man får för pengarna.
    Nån här i tråden kanske är jätteinsatt i det här, då får du mer än gärna skriva och ge mig tips Solig
    Min man har två pojkar sen ett tidigare förhållande på 6 och 8 år. Jag gillar dom jättemycke och dom mig.
    Drömmen är självklart ett biologiskt barn!!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Ngn som nyss börjat sin utredning som vill följas åt?