Anonym (Förtvivlad far..) skrev 2012-12-14 19:46:13 följande:
Tyvärr så ser inte den här mamman fördelarna med att jag får vara med att hjälpa till med vår son.
Känslor har hon inga, efter vad hon sagt iaf, och det måste jag ju lita på.
Jag vill bara att jag ska få vara med i min sons liv, jag ser bara fördelar med det.... men de är ju svårt när den andra parten inte ser samma sak. På soc sa dom att jag inte ens får gå en liten runda med barnet i barnvagn själv..... för han kunde ju bli hungrig ? ......jamen vad gör man då ? går hem igen kanske ? lr ja, dit mamman finns då.
Amma har hon inga som helst problem med att göra framför mig.
Samtal måste vi ha, men de dröjer ju en månad till...... så det känns inte skoj..... is i magen sägs det..... men jag missar massor, de händer mkt med barnet på en vecka ser jag..
Med amma i fred menar jag att du får tagga ner nu tills hon slutat amma. Det är skitjobbigt att bo ensam med ett spädbarn..du gör det inte bättre genom att stressa med att hota med tingsrätten osv. Du gör det bara värre då. Det kommer inte bli bättre mellan er precis. Mamman verkar ju veta om att du har umgängesrätt i alla fall och måste ju gå med på ett utöka den så småningom. Att amma handlar inte bara om mat, utan även om trygghet och närhet. Ni alla tre tjänar på att få ett tryggt barn som mår bra. Se det i ett 18-års perspektiv. Du kommer ha massor av tid att vara med barnet i framtiden, men ni kan inte dela barnet mitt itu nu eller hur? Pressa henne inte för då kanske hon känner sig trängd och flyttar långt bort från dig eller ngt och då har du mkt större problem.
Säg att du promenerar en 30 min bort med vagnen o babyn och han börjar skrika för fullt. Då tar det 30 min till innan han är hemma igen och kan ammas och har då upplevt stress och ångest och mamman också. Och du också kanske med att halvt springa tillbaka med en skrikande baby. Jobbigt för alla. Vänta tills han börjar med nappflaska. Då kan du mata också. Så mitt råd: tagga ner, ta det lugnt, försök på alla sätt samarbeta annars finns risken att du får mkt större problem i framtiden för ni måste samarbeta om ni ska ha gemensam vårdnad osv. Ha det bra. Nu ska jag amma. :)