• pluvdo

Hjälp ang arbetsförmedlingen

Ja, ring kundtjänst imorgon. Dessvärre så kommer du nog inte långt med att skylla på din handläggare, i synnerhet inte nu i december. Exempelvis på socialkontoret här så var man, på grund av att folk kommer gå på semester senare i månaden och så, tvungen att lämna in ansökan om försörjningsstöd till januari redan före den 7:e december för att få några pengar före årsskiftet. Eftersom folk skall på semester. Kanske är det likadant på arbetsförmedlingen? Din handläggare kanske inte ens är där nu? I så fall är ju det ditt ansvar att veta det. Och även om denne är där så, när började du höra av dig om en ny tid för att lägga upp en handlingsplan? Om din handlingsplan går ut imorgon så borde du egentligen själv ha kontaktat din handläggare och i värsta fall receptionen (eller kundtjänst eller vad de nu kallas) för att säkra en ny handlingsplan innan det är för sent.

Jag tror inte tanken är att man skall vänta till sista sekund egentligen.

• pluvdo
    Anonym skrev 2012-12-11 22:56:15 följande:
    Jag skulle skicka mail eller ringa han förra veckan vilket jag gjort..
    OM han inte skulle va där nu så borde han ju sagt det, och telefonen var på men inget svar, är de sjuka eller ledig säger dom det.
    jag pratade in men han ringde inte upp... ringde kl 9.30 på morgonen
    Okej och om han då inte hört av sig på en vecka trots att du ringt honom så är det nog inte så mycket till ursäkt när du sedan skall förklara varför du inte ringt kundtjänst tidigare. Tyvärr. Men hoppas du hinner få tag på någon i tid.
Svar på tråden Hjälp ang arbetsförmedlingen