• lubbe12

Starta företag.

Ja du kan starta som enskild firma & omvandla till AB men sakta i backarna nu. Överlåtelsen är EN sak, den kan man göra på olika sätt, orkar inte ta det nu utan kolla med konkursförvaltaren. Skall du VERKLIGEN driva restaurang? VET du hur små marginaler det är inom den branschen? 1-2 %!!! Jag har GOD insyn i den branschen och anser att det är ungefär den sämsta bransch man kan syssla med, rent ekonomiskt. Jag jobbar med/ mot restauranger dagligen och om någon frågar mig vad jag kan tänka mig att syssla med svarar jag alltid: - Allt utom restaurang!!
    AB är ingen GARANTI mot personligt ansvar. Brister du mot reglerna i aktiebolagslagen så kan du bli personligt ansvarig (läs vad som skrivs om SAAB just nu). Jag har själv just stämt några av mina kunder just för att de drev sina restauranger långt efter att de rimligen borde insett att det skulle gå på "röven"! Den dagen du inser att verksamheten kommer att rasa FÅR du inte fortsätta beställa varor & tjänster, enkelt uttryckt. Det du beställer senare får DU betala personligen. 

Svar på tråden Starta företag.